Închide

Ce vrei să cauți?

Care-i faza cu Facebook și algoritmul care afectează publisherii

Un nene de la Facebook care are în buzunar cheile News Feed-ului a scris un articol în care anunță că o să umble la robinetul de reach al paginilor publisherilor.

Cine-s publisherii ăștia?

Păi publisherii sunt creatorii de conținut pe site propriu pe care îl share-uiesc apoi pe Facebook. Adică creatorii articolelor pe care le vezi de obicei în feed.

De la manelele de tip devorbăcutine.ro, la articolele celor de la Mashable. De la articolele mișto de pe Business Insider, la petardele de pe site-urile alarmiste de tipul Aktual24. De la articolele bloggerului preferat, la click aici să vezi cum arată Icsuleasca Icsuleanu după ce și-a făcut mărire de sâni.

Ce se va întâmpla de fapt?

Facebook va înfrâna postările paginilor publisherilor ca să nu mai ajungă organic la un număr mare de utilizatori, dar susține că modificarea algoritmului de afișare în News Feed nu va afecta articolele care se viralizează prin share-urile utilizatorilor.

Chiar și așa: 1. nu avem de unde să știm sigur asta pentru că nebănuite sunt căile algoritmului și 2. măsura asta va afecta doar articolele quality pentru că știm cu toții că de viralizare au parte doar manelele, nu și articolele care abordează subiecte cu adevărat importante.

Care e motivul pentru care Facebook umblă la robinet?

Motivul oficial este că Facebook vrea să protejeze rețeaua în sine, pentru că ea este mai mult despre familie și prieteni decât despre zeci de articole care îți pictează lumea în diferite culori. Facebook este despre experiențele și poveștile oamenilor mai mult decât un dosar online cu știri.

Ceea ce este perfect adevărat. Dacă intri pe Facebook și vezi doar știri, care în general sunt mai mult negative decât pozitive, te cam încarci cu o energie negativă care îi spune subconștientului tău să asocieze rețeaua cu ceva nasol. În schimb dacă intri și mai vezi ce fac apropiații tăi, legi un subiect de bârfă, iar bârfa îți dă cu dopamină și plăcere.

Motivul neoficial ar fi că publisherii ăștia papă trafic serios din Facebook (mai mult decât din Google) și cam fac bani din asta, fără să împartă și cu marele boss albastru.

Așa că dacă vor trafic, vor fi taxați cu sfântul CPC și CPM de acum înainte. Un soi de taxă de șmecherie. Pentru că așa e când ești pe tarlaua lui nenea Facebook. Fanii ăia or fi ai tăi, dar sunt găzduiți în camerele de la Polul Nord ale boss-ului albastru și fiind la el în hotel, își permite să le livreze ce mâncare/content vrea el.

Concluzie?

O să vedem în feed mai multe poze cu crenvurști puși la bronzat la plajă decât investigații prestate de Tolontan, iar majoritatea articolelor care vor apărea în feed vor avea un “Sponsored” scris sub numele paginii, asta dacă nu sunt share-uite de prieteni.

facebook-style

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. Trist. Asta înseamnă că trebuie să mă apuc să strâng bani la ciorap. Într-un fel e ok, într-un alt fel e nasol. Vom vedea, e normal ca și ăștia să își dorească să facă câți mai mulți bani. Nu le mai ajunge cașcavalul.

  2. #2 Comentariu nou

    Mie nu mi-a plăcut când feed-ul a fost modificat să arate mult conținut plătit. Eu oricum modificam feed-ul să arate ultimele postări. Nu e mai bine pe Twitter? Acolo am o listă cu ceea ce mă interesează și nu văd prostii gen articole scrise la plezneală pentru trafic sau manele. Depinde mult și de oamenii pe care îi ai la prieteni. Dacă ei sunt maneliști, poate ar trebui să dai unsubscribe ca să nu îi ștergi de tot. Facebook e un instrument și trebuie să știi să-l folosești. Tata are cont de puțin timp și a ținut să-mi arate că-l are pe Cristiano Ronaldo la prieteni. În 2 minute i-am scos “prietenul”, după ce i-am explicat că nu tot ce zboară se mănâncă.

    Eu nu cred că publisherii făceau prea mulți bani din articole, pentru că se plătește ca să apară conținutul acolo. E mai mult legat de faptul că Facebook trebuie să fie o rețea de prieteni în primul rând, nu un magazin online.

  3. Ave Cezar aka Zuckerberg. De când aşteptam să văd mai multe melodii de care nu vreau să aud, copii cu probleme false şi postări care cerşesc Amin-uri!

Adaugă comentariu