Închide

Ce vrei să cauți?

Cât content să creezi, frate?

Astăzi Facebook Messenger s-a schimbat la față și s-a transformat într-o snapchato-cămilă care îți permite să postezi un story care dispare în 24 de ore. Cu alte cuvinte, după ce le-a dat o lopată-n freză celor de la Snapchat, introducând InstaStory-urile, Facbook, Inc plusează cu o bâtă după ceafă, introducând aceeași opțiune și în aplicația de Messenger, folosită de peste 700 de milioane de utilizatori lunar.

Nu e un secret că Facebook își dorește “să Snapchat” foarte tare. Este rețeaua “noului val de tinerețe”, toate publicațiile cool au votat-o ca fiind rețeaua hot a anului 2016, la o distanță semnificativă de Instagram și la una babană de Facebook, care deja e folosit de “prea de toată lumea”.

“Facebook, Inc” se dezvoltă modular

Este interesant cum Facebook a testat în primă fază poveștile astea pe o rețea care are 300 de milioane de utilizatori în fiecare lună și, după ce mai mult ca sigur s-a dovedit a fi un succes toată povestea, a dus-o la următorul nivel, pe Messenger. Este în ADN-ul Facebook să se dezvolte modular, d-asta testează orice jucărie nouă, gen “Reaction”, și o introduce pe rând în diferite țări.

De exemplu, sunt mulți care nu au văzut vreodată Graph Search-ul în interfața lor de Facebook, Graph Search care între timp a murit și a dispărut, făcând loc unui tip de search, cu care se pare că Facebook se și laudă în statistici (1,5 miliarde de căutări zilnic). Desigur, nu prea poți să compari căutările din Google, unde oamenii chiar caută “Ce e încălzirea globală”, cu căutările din Facebook, unde oamenii caută alți oameni și pagini de Facebook.

Ce e mișto la “Messenger Stories”

Revenind la Facebook Messenger și la noua opțiune de “Story”, mi se pare mult mai intuitivă decât cele de Snapchat sau Instagram. Ai mai multe stickere și parcă toate sunt la locul lor. Nu bâjbâi atât de mult cum o faci pe Snapchat. Deh, e mai ușor să construiești pe munca altuia decât să o iei de la zero.

Marele avantaj al story-urilor de Messenger este că poți să le vezi și de pe desktop. De fapt, când deschizi chat-ul cu cineva, în partea superioară a căsuței îți apare și logo-ul de Messenger. Dacă apeși pe dânsul, o să vezi story-ul acelui cineva. Cineva care în cazul de față era monșer Bunescu.

Ce ne facem? Unde postăm?

Acum, că am lămurit avantajele Story-urilor de Messenger și putem cu toții să le vizualizăm viitorul succes, mai rămâne doar o întrebare: unde o să ne postăm de acum “poveștile”? Parcă deja ni se cere să ne expunem viața pe prea mulți stâlpi ai internetului. De când au apărut story-urile pe Instagram, am renunțat complet să mai postez ceva pe Snapchat. Mai intru însă din când în când acolo de curiozitate, să văd ce mai mișcă lumea și culmea e că mișcă.

Adică sunt mulți utilizatori care își dublează conținutul, postând și pe Snapchat, și pe Instagram. Ce se va întâmpla de astăzi înainte? Își vor tripla conținutul? Va fi pe principiul: “Unde mănâncă două guri, mai mănâncă și a treia”? :))

Încă două chestii

  1. Sunt curios dacă followerșii de pe Facebook pot vedea story-urile sau dacă pe viitor le vor putea vedea. Sau dacă vei putea filtra story-urile să nu ajungă la anumite persoane, gen rudele. :)
  2. Am senzația că azi au fost niște probleme cu trimiterea pozelor pe Messenger. Am trimis două poze la două persoane diferite și au ajuns cu o întârziere ceferistică de vreo 2-3 ore. Să sperăm că update-ul ăsta nu va umple Messengerul de bug-uri.

O întrebare pentru voi

Ați făcut uz de opțiunea respectivă azi?

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

2 comentarii Adaugă comentariu

  1. despre ce vorbesti tu aici? ca eu n-am asa ceva si am ultima versiune

Adaugă comentariu