Informații despre Uber București, de la cineva care a mers cu el

Toți interneții au luat-o razna azi odată cu lansarea Uber în România. Articole, share-uri și păreri de tipul “o să revoluționeze piața” sau “nu cred că va rezista mult”.

Pentru cei care nu știu, Uber este o aplicație de smartphone de “ia-mă, nene!” pentru orașe, care conectează șoferi normali din București cu persoane care vor să călătorească din punctul A în punctul B. Este un fel de taxi, doar că băieții ăștia sunt aleși cu mare atenție de Uber (nu oricine se poate înscrie ca șofer, trebuie să îndeplinească anumite condiții pe care le veți găsi mai jos în articol).

Eu am zis să îl testez pe persoană fizică și l-am luat la două plimbări scurte. Una de 7 lei și alta de 9 lei. Așadar, găsiți frumos cu liniuță (cum îi place lui O.T. Genasis) mai jos toate informațiile pe care le-am stors de la șoferii Uber:

Uber-Bucuresti-informatii

– Sunt șoferi cu diferite mărci auto. Eu am mers cu două mașini: Mitsubishi RVR (cred) și Dacia Logan.

– Când chemi mașina Uber, trebuie să dai atât locația ta, cât și destinația.

– În momentul de față sunt două tipuri de șoferi: Cei care sunt angajați de Uber să testeze aplicația. Și cei care sunt pe barba lor. Ultimii au fost recrutați prin platforma mergicumine.ro, despre care lumea zicea că va fi un fel de Uber la noi și care s-a dovedit chiar a fi Uber.

Uber-Bucuresti-Mitsubishi

– Cel “pe barba lui”, șoferul Loganului, mi-a zis că a aflat de pe Facebook de “Mergi cu mine, București”, a aplicat, a fost contactat și s-a întâlnit cu “americanii” la un hotel din București, unde i-a fost inspectată mașina și a fost informat despre toată povestea.

Uber-Bucuresti-Dacia-Logan

– Masinile șoferilor trebuie să fie mai noi de 2005, necolantate (și cel mai mic abțibild e interzis), șoferul scanează RCA-ul, permisul, buletinul și talonul, iar UBER identifică și îl anunță când îi expiră ceva, blocându-i accesul la aplicație dacă ceva nu este în regulă.

– La înscriere, șoferul trebuie să depună cazierul judiciar și pe cel auto.

– Ratingul se dă reciproc. La finalul călătoriei, eu îi dau rating șoferului, iar el îmi dă mie. Dacă, de exemplu, am intrat plin de noroi în mașină și am făcut mizerie, îmi dă o steluță. Dacă mai iau și de la alți șoferi același rating, îmi va fi șters contul. Șoferul trebuie să dovedească rating-ul cu o poză.

– Costul călătoriei îl vezi la final. Tariful este de 1,39 lei/km sau 0,23 lei/minutul de staționare. 6 lei tarif minim și 6 lei taxa de anulare comandă. Plata se face cu cardul bancar pe care îl introduci în aplicație.

Aplicatie-Uber-Cost-Final

– Uber le dă șoferilor doar aplicația și îi pune să semneze un contract.

– Șoferii sunt plătiți săptămânal.

– Ești invitat să porți centura, chiar și în spate. În plus, șoferul UBER nu funcționează în regim de taxi și este obligat și el, ca orice șofer, să poarte centura.

– Aplicația Uber folosește Google Maps și încă dă cu virgulă. De exemplu, la prima cursă îi arăta șoferului să o ia pe un drum închis din Centrul Vechi.

– Estimarea timpului de sosire o face aplicația, deci sigur o să aștepți mai mult în primă fază, până se mai reglează hărțile.

uber-timp-de-asteptare

 – Pentru că sunt o fire generoasă, m-am gândit și la fumători și l-am întrebat pe șoferul Loganului dacă se poate fuma în mașină. Mi-a zis că el e ok cu asta. Cred că ține de la șofer la șofer faza cu fumatul.

– La finalul călătoriei, primești un mail de la Uber cu toate detaliile călătoriei (preț, durată, traseu etc.)

Mergi GRATIS cu UBER:

Dacă îți faci cont pentru prima oară, fă-l aici sau introdu codul “mariani7” în aplicație și primești cadou o călătorie de 20 de lei. 

mail-uber

Cam atât mi-am notat. E posibil să mai fi uitat ceva, dar dacă aveți întrebări, plasați-le strategic în comentarii și vă răspund, dacă știu. :)

—————————————————————————————————-

Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi una bucată Like aici!

39 comentarii

  1. Vezi ca pe o poza se vede inca nr. celui cu logan

  2. Ce ma opreste sa ma inteleg cu soferul si sa ii dau cash? Sau sa cobor sa imi iau tigari si sa ii dau teapa? Amenintarea ca mi se va sterge contul?!

  3. Si cum iti calculeaza traseul, prin GPS-ul aplicatiei?

  4. Iti dai cardul la inregistrarea ca client in aplicatie. Banii ti-i ia Uber automat in functie de distanta parcursa de masina cu tine, clientul; nu e cu tocmeala sau cash.

  5. La prima întrebare e simplu, aplicația știe că ai comandat o mașină și deci trebuie să incaseze bani.

    Cum ai vrea să te înțelegi cu șoferul? Crezi că ar accepta mai puțin de 1,39 lei/km? Dacă zici ca n-a venit mașina, și-o ia șoferul, deci nu va fi de acord. Dacă anulezi comanda după ce vine mașina și te înțelegi cu șoferul, îi plătești și lui bani și 6 lei către Uber, taxă de anulare.

    La a doua întrebare, ce anume te oprește să dai teapă acum unui taxi obișnuit? Măcar Uber te găsește după telefon, pe când la un taxi normal ești complet anonim.

    Le-ai gândit bine pe astea…

  6. @Andrei, da, cam asta îți vor face. Să fim serioși totuși, cine ar face asta pentru 20 de lei? La fel poți să faci și cu taxiul.

  7. @Andrei: Din câte știu, plata se face doar în aplicație având un card atașat. Așa că o dată pornită o cursă, ea trebuie să se oprească, deci vei fi taxat. Dacă fugi și nu plătești cred că îți ia automat banii de pe card și vei fi reclamat pentru furt.

  8. Cam cat de legala e chestia asta? Strict din punct de vedere al transportului de persoane in regim taxi?

    • @Dan, sincer… nu știu. Să vedem cum va reacționa primăria.

  9. Cu motocicleta nu o functiona? Jumatate gluma, jumatate serios ;)

  10. @Radu: Le-am gandit asa:

    Boss, pana la Aeroport face 50, iti dau 30, ne facem ca am mers 3 km si tu iti iei toti banii, fara comisionul Uber – pentru tine e tot aia, pentru mine e mai ieftin.

    La a doua faza: Te duci la politie si spui ca in timp ce faceai transport ilegal de persoane, nu ti s-a platit? :))

  11. Total ilegal. La acelasi pret, in Bucuresti mergi cu taxiul. Nu iti place cum miroase/arata primul taximetris, mergi la urmatorul. Nu iti place cum arata/miroase masina care a venit la comanda,ceri alta. Sunt oameni care isi bat capul sa obtina licenta, autorizatie, sa isi plateasca cartea de munca si darile la stat si sa isi intretina familia si masina din banii castigati, ca sa vina X sau Y sa faca transport ilegal? Stati sa vedeti ce se intampla cand o sa fie apelati de un client care lucreaza la ANAF. Sa vad ce zice nea soferul atunci.

  12. @Andrei: Scrie pe la inceputul articolului ceva ” Când chemi mașina Uber, trebuie să dai atât locația ta, cât și destinația.” Tu o sa setezi 3 km si te bazezi ca soferul merge pe blat cu tine doar ca sa te ajute, cand el isi ia aceiasi bani? Fii sigur de asta.

  13. Fail din prima zi. Am incercat sa-mi fac cont, dar nu primesc sms cu codul. Probabil sute de mii de bucuresteni au sarit pe aplicatie si nu fac fata :-P

    Nu prea vad cum sa le mearga in bucuresti avand in vedere ce tarif e la taxi. Iar aplicatia nu mi se pare ceva extraordinar. Si cea de la meridian sau cea de la clever taxi sunt aproape la fel. Estimeaza cost, poti plati cu cardul, poti da nota, etc.

    Faptul ca nu au, teoretic, taximetristi de meserie si ca se bazeaza pe google iar e nasol. La cat de des sparg astia drumuri in bucuresti sunt sanse mari sa faci mai mult.

    De asemenea, nu mi se pare la fel de sigur. Cred ca sunt mult mai ca lumea verificati taximetristii fata de ce fac cei de la uber.

    O sa incerc sa vad si eu cum sta treaba exact, dar trebuie sa gasesc pe cineva caruia ii merge aplicatia :-)

  14. Care este marea smecherie? De ce sa nu iau un taxi daca este acelasi cost per km?

  15. In Franta si-au cam luat-o de la sindicatele de taximetrie, sunt curios daca si in Romania se va intampla la fel.

  16. In plus, eu am introdus in aplicatie un card pe care nu il mai folosesc si care nu are fonduri.

    Am coborat, multumesc, la revedere! E o solutie buna daca ai baut ultimii 10 lei de taxi.

  17. Hai să vorbesc şi eu, că-s şi eu om:

    1. “o aplicație de smartphone de “ia-mă, nene!” Asta susţine Uber pentru a ocoli legea. Ei susţin că nu fac altceva decât să pună la dispoziţie o aplicaţie de tip “ride-sharing”. Aşa ar fi fost dacă şoferul avea oricum drum undeva şi, ca să amortizeze costurile (şi să reducă poluarea, cică ), mai ia pe cineva cu el. În realitate, însă, e o afacere de tip taximetrie în cel propriu sens al cuvântului. Şi încă una extrem de bine pusă la punct, cu sistem dinamic de bonusuri pentru şoferi, discount-uri şi/sau suprataxe pentru clienţi, publicitate etc. E taximetrie, dar fără plata taxelor către Primărie, fără asigurare comercială pentru pasageri etc.

    2. Cred că cei ce nu dau afacerii zile multe în Bucureşti greşesc. Singurul obstacol ar fi legea, dar dacă au deschis înseamnă că rotiţele (atât la Primărie, cât şi la Guvern) sunt deja unse.

    3. Să nu fiţi miraţi dacă, într-un viitor nu foarte îndepărtat, faceţi comanda la Uber şi vă treziţi tot cu un Logan d-ăla galben cu număr de Ilfov. Înţeleg că prin alte părţi Uber a încheiat contracte inclusiv cu taximetrişti “clasici”.

    4. (şi ultimul) Dacă folosiţi serviciul, învăţaţi bine aplicaţia şi căscaţi bine ochii pe ce butoane apăsaţi. Sunt unii care-au luat-o-n freză urât:
    http://kdvr.com/…/01/how-to-avoid-getting-burned-by-uber/

  18. @Andrei, din cate stiu, fondurile de pe card, pot fi cu minus. Caz in care o sa te caute cei de la banca, sa-si recupereze -6 lei :)

  19. Daca nu sunt fonduri pe card, nu te inroleaza aplicatia, Daca vrei sa comanzi drum de x lei si nu ai suma respective in contul de card, nu este acceptata comanda.

  20. de obice nu prea citesc si nici nu comentez pe bloguri,
    dar,
    se vede ca suntem romani. saracilor!

    cum vede romanu’ fiecare posibilitate de fraudare.
    mi-e mila de noi.

    cat despre Uber in Europa (de est), sa vedem cum o sa iasa. cand am testat in SF chiar a fost alta poveste, la pret.

  21. primul e mitshubishi ASX, e vecinul meu de bloc :) ia sa-l intreb cum face, ca parca m-as baga si eu :)

  22. Din ce am inteles eu, Uber iti vireaza in cont 8 lei / fiecare 10 lei incasati.
    Tie in contul de la banca o sa iti apara acest venit . O sa te taxeze cu 16% din cei 8 lei, posibil sa platesi si contributii la casa de sanatate ,etc.
    Unde mai pui carburantul (o masina consuma aprox 10 l / 100 km) unde reiese un cost de 0,5- 0,6 lei / km. Iar tu ca sofer de Uber nu poti sa te scazi la cheltuieli cu bonul de carburant,de spalatorie auto,piese auto, etc.
    Cu alte cuvinte,teapa si-o ia soferul de Uber,cand isi face calculele.

  23. Ce va pot spune este faptul ca in Germania aplicatia functioneaza cu succes. Ideea ca aici se merita sa mergi cu uber dat fiind faptul ca taxiurile au niste tarife enorme. Spre exemplu o cursa de 3 km, sa zicem, este aproximativ 1.5 euro. Amuzant dar este chiar mai ieftin decat la noi.
    Bineinteles la noi absolut toate trebuie sa fie mai scumpe :)

  24. Ei ofera servicii informatice … nu servicii de transport :)
    Un lucru bun este ca vor elimina mafia licentelor de taxi ….

  25. O singura rugaminte am la cei care folosesc Uber: NU INCEPETI SA LE DATI SPAGA SOFERILOR! :D

    Folositi aplicatia normal, asa cum se foloseste in toata Europa si lasati “smecheriile” de doi lei, ca in loc sa evoluam, ramanem tot inconjurati de oameni care nu stiu cum sa mai “traga” cativa lei.

    Sau o sa ajunga si soferii de Uber ca taximetristii, care se plang tot drumul de conditiile proaste, de tariful mic, de pretul benzinei, de aerul conditionat care “consuma”, doar-doar o sa le lasi spaga cat mai mare.

    Haideti sa fim civilizati, ca “afara”, va roooog!

  26. Aveți in interfața web opțiune de bacșis între 0 si 50%. eu am ales 10% (sunt genul care considera ca taximetriștii trebuie împușcați) poate merita daca se pretinde a fi un serviciu mai curat.
    Terminati cu combinațiile ieftine! Va ma întrebați de ce se fac documentare despre noi. Săracilor fără creier care va bucurați la o teapa mică in schimbul unei aprecieri oneste pe termen lung. Needucatilor!

  27. Vad ca nu a spus nimeni despre cea mai mare problema de la Uber si anume faptul ca ei stabilesc pretul. Adica mai exact ei au specificat 1.39 lei/km, dar in functie de circumstante (ploaie, vant, viscol, Craciun, revelion etc) ca compenseze chipurile cererea (adica ca nu sunt destule masini in oras) iti apare un mesaj in aplicatie ca tariful este de X ori mai mare.

    Sunt foarte multe cazuri in care clientii au fost taxati cu $400 in loc de $20 (au fost si cazuri cu sume mai mari). Cel mai cunoscut exemplu a fost in Australia cand nebunul ala a intrat intr-o cafenea si a inceput sa omoare lumea si sa ia ostatici, iar uber a profitat de disperarea oamenilor marind pretul

    (http://www.huffingtonpost.co.uk/2014/12/15/sydney-siege-uber-offer_n_6325352.html)

    Deci care e diferenta intre un taximetrist nesimtit care iti cere noaptea in centrul vechi 40 lei pe o cursa de 12 lei si Uber?

    Mie unul mi se pare foarte periculos sa lasi o companie (care evident ca urmareste sa faca un profit) sa iti stabileasca pretul.

  28. Daca vreti sa va inscrieti pentru uber ca si client sau ca si sofer, aflati ca puteti primi 40 de lei daca folositi codul de pe blogul meu. https://invitatieuber.wordpress.com/
    Succes!

  29. @Byte, diferenta este ca in situatii de surge pricing vezi cu cat creste pretul inainte de a comanda masina. Vezi, de asemenea, si estimarea tarifului (I.E. cat o sa fie cursa). In centrul vechi, daca mergi prea aproape/departe, poate nici nu vrea sa te ia un taxi normal :)

  30. Criteriile pentru a deveni partener Uber
    Să ai 21 ani împliniți;

    Să ai categoria B obținută de cel puțin 1 an;

    Mașina să nu fie mai veche de 10 ani (anul producției să fie minim 2005) și să fie în 4 sau 5 uși; nu se accepta excepţii şi nici maşini care au însemne sau stickere.

    Să ai cazierul judiciar fără înscrieri;

    Numărul de puncte de penalizare din cazierul auto pe ultimii 5 ani să fie zero sau foarte mic.
    Codul de invitatie DWSSK va aduce beneficii suplimentare http://www.soferuber.tk

  31. Haideţi înscrieţi-vă şi voi ca sunt prea mulţi clienţi. Pe cuvânt

  32. Pana acum toti injurau taximetristii, acum a devenit cea mai ravnita meserie :))

  33. Tot ce inteleg din comm este ca mai avem nevoie de sute de ani pana ne civilizam si noi. unii se plang ca nu am bani si nu stiu cum sa se cace pe ei sa fure cativa lei pe o aplicatie care ruleaza in toata lumea … pt ca deh ..suntem romani smecheri.( probabil de aia si mor de foame pt ca se gandesc la 3 lei..10 ..20 fuati de pe suntirea unei aplicatii in loc sa se gandeasca ce cacat sa faca sa traiasca bine pe termen lung de ex)
    ma doare’n cot daca merge sau nu uber ..ma doare’n cot daca dispar sau nu taximetristii. de alea cateva ori cat merg pe an cu asa ceva pana la aeroport gasesc o solutie. ceea ce vad insa cu siguranta aia cu ” vrem o tara ca afara” nu a fost strigata de toti din tara asta cu siguranta !

  34. Hai ca ma inscriu si eu: sunt femeie, am carnet de 4 ani, nu am cazier, nu am puncte penalizare, “cv” impecabil, dar conduc de vreoooo 4-5 ori pe an. Ma verifica UBER si la capitolul xp ? Mai ales in Bucuresti, unde nu stii de unde sare pietonul sau vreun sofer nebun.

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.