Închide

Ce vrei să cauți?

Mutaţiile publicităţii: viralele publicitare

pepsi max test driveNe întâlnim, din ce în ce mai des, cu exemple de publicitate neconvenţională, care se duc rachetă pe Internet: mii de share-uri şi tweet-uri, milioane de vizualizări. Exemple extrem de apreciate de oamenii care îşi fac veacul pe reţelele sociale şi pe bloguri.

Apariţia acestor virale publicitare este datorată faptului că brandurile s-au găsit în situaţia în care trebuia să intervină altfel în câmpul vizual al internauţilor, care nu mai puteau fi atinşi, cu aceeaşi intensitate, de publicitatea clasică, asta pentru că televizorul a devenit o moară stricată care scoate sunete undeva pe fundalul procesului de socializare desfăşurat pe Internet.

Pe Internet, reclamele clasice se viralizează doar dacă sunt cu adevărat foarte bune, foarte proaste (Profi) sau cu mesaj puternic (Salvaţi Roşia Montană). Aici au apărut în schemă viralele publicitare (vorbim aici de virale, nu de tentative), care (în opinia mea) sunt de două tipuri:

neasumate (din prima) – care vor să pară a filmare întâmplătoare de un Gigel (exemplu autohton cu “influenţe internaţionale“: delfinii maidanezi) sau a prosteală făcută de nişte studenţi în camera de cămin (rockerii zugravi).

asumate (din prima) – filmate profesionist, cu rădăcini într-o activare offline sau, pur şi simplu, făcute sub forma unei farse (Pepsi Uncle Drew – peste 20 de milioane de vizualizări).

Ieri, cei de la Pepsi au venit cu o farsă asemănătoare cu cea cu “Unchiul Drew”, în care au trimis un cunoscut şofer de raliu (deghizat) să facă un test-drive:

Activările transformate într-un viral publicitar sunt specialitatea celor de la , care au făcut nenumărate astfel de virale publicitare: “Cititorul de gânduri“, “Unlock the 007 in you“, “Bikers in cinema” sau “Drama button“.

Alte exemple (făcute de alte agenţii): StressTest (de la Nivea Deo), Piano Stairs (de la Volkswagen), Happiness Machine (de la Coca-Cola).

Tot ieri, cei de la Carlsberg au lansat la colectat aprecieri un alt astfel de viral publicitar, făcut de Duval Gauillaume:

 

Mi-ar plăcea să văd execuţii precum cele ale celor de la Duval Guillaume şi în România, chiar dacă mai toate par regizate cap-coadă, pentru că, sincer, la capitolul spoturi tv am cam intrat într-o stare plictisitoare precum reclamele Dry Cooker. Noroc cu Hemoroeasy ca ne-a mai agitat. :)

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

2 comentarii Adaugă comentariu

Adaugă comentariu