Închide

Ce vrei să cauți?

Noua Skoda Fabia: reinventată & surprinzătoare

În urmă cu câteva weekenduri am avut ocazia să mă joc cu noua Skoda Fabia. Am luat-o frumos de la Porsche București Nord, am scos-o la plimbare pe “bulivard” prin București, după care am alergat-o și prin țară, până la Brașov, ca să văd ce-i poate pielea metalizată.

Modelul testat:

Fabia Style 1.2 TSI, 90CP.

Trebuie să știți că noua Skoda Fabia vine în trei variante diesel și în patru variante pe benzină. În funcție de motorizare, puterea variază de la 60 la 110 cai putere.

noua-skoda-fabia

Exterior:

Odată cu reinventarea, Fabia a reușit să mixeze cu succes (zic eu) elemente clasice cu cele sport. Are o gardă ridicată la sol, dar totuși are un design agresiv în partea frontală.

Spre deosebire de modelul anterior care îmi dădea senzația de “mașină obeză”, noua Fabia îmi dă un aer de suplitate și sportivitate.

Dacă până acum te uitai la Fabia ca la o mașină pentru femei, noua Fabia va atrage la volanul ei și segmentul de lupi tineri din ambele sexe.

Skoda-Fabia-lateral
Interior:

“Simply clever” este expresia care descrie cel mai bine interiorul, care combină stilul nemțesc al unui Volkswagen cu inteligența practică cu care se mândrește Skoda. 

Senzația mea permanentă la volan a fost că mă aflu într-o mașină mai scumpă decât Fabia.

Skoda-Fabia-bord

În plus, m-a cucerit cu două detalii finuțe:

1. Suportul pentru telefon.

Skoda-Fabia-suport-telefon

2. Suportul pentru tot felul de chestii de pus în parbriz (ca să nu mai trebuiască îți umpli parbrizul cu o tonă de abțibilduri).

Skoda-Fabia-detalii
Motor, putere, consum:

Eu am alergat versiunea benzinară cu motor de 1,2 litri, 90 de cai putere.

Prin oraș, unde se simte ea cel mai bine, și-a făcut treaba impecabil. Are suficientă putere cât să țâsnești primul de la semafor sau să faci tot felul de manevre cu care nu e bine să te lauzi pe blog. În condițiile în care am tot călcat pedala de accelerație, am scos un consum mediu de 8,7 litri/100 km. Cei de la Skoda zic că în mediul urban ea ar trebui să consume 6,1 litri/100 km. 

Ce mi s-a părut interesant este că la drum lung m-a îndemnat în permanență la calm. Desigur, i-am cam ignorat îndemnurile și m-am distrat puțin cu dânsa. Mi-a plăcut de ea că nu mi-a dat emoții la depășiri. Însă pe serpentine, la urcare, mi-a dat senzația că poate cer prea mult de la ea.

Consumul a fost de 7,4 litri/100 km, iar cei de la Skoda zic că ar trebui să fie undeva pe la 4,8 litri/100 km. Desigur, condusă în condiții ideale, nu alergată pe serpentinele Brașovului de un individ care voia să îi testeze urletul interior. :)

Skoda Fabia Back
Preț:

Versiunea testată de mine costă 11.733 fără TVA, 14.549 cu TVA. 

Găsiți lista de prețuri pentru toate versiunile aici.

 

Skoda-Fabia-interior
Concluzie:

Noua Fabia te surprinde în comparație cu versiunile anterioare. Este mai frumoasă, mai sportivă, cu un interior net superior. Cleverness-ul cu care se tot laudă Skoda poate fi susținut oricând printr-un test drive cu mașina de față.

Dacă aveți ocazia să puneți mâna pe una, săriți în ea și testați-o.

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

2 comentarii Adaugă comentariu

  1. Suportul pentru tot felul de chestii de pus în parbriz il are si Fabia 2 (asta ar fi 3). Spune ceva de bord, ecranul ala ce face? E touch sau e doar ecran, cum se vede in soare, are GPS? La fel bordul, intre cele 2 ceasuri ce este?

  2. #2 Comentariu nou

    @Cartuș, habar n-aveam de faza cu suportul, eu l-am luat de nou. :)

    Ecranul era touch, nu avea probleme cu soarele. Da, avea GPS. Între ceasuri era computerul de bord, care avea un afișaj clasic. :D

Adaugă comentariu