Închide

Ce vrei să cauți?

De ce să nu vă faceți revizia la Augsburg Militari

În micro-universul ionescian a fost mare agitație zilele astea. Atât de mare încât am ajuns să scriu un articol pe care în mod normal nu l-aș fi scris pentru că nu-mi place să pun tunurile pe companii și branduri. Însă, în cazul de față, chiar cred că Augsburg Militari și-o merită cu desăvârșire.

Hai să vă povestesc, ca la școală, pe “momentele subiectului”. :)

Expozițiunea

Pentru că este o femeie independentă :), Georgiana și-a dus mașina în service luni, să îi facă revizia și să verifice dacă jucăria franțuzească este “sănătoasă”.

A plasat strategic mașina luni dimineața în service-ul celor de la Augsburg Militari și după muncă s-a dus să o recupereze. A decartat corespunzător peste 1300 de lei pentru: schimbat plăcuțe de frână, filtrele de ulei, polen și motorină, cap de bară, ștergătoare față-spate și niște becuri din consola centrală. Asta pentru că, spre deosebire de mine, Georgiana preferă să dea mai mulți bani pe o revizie, dar să știe că totul este ok. Eu sunt adeptul service-ului de cartier (de preferat, al unui prieten).

Intriga

A plătit, a luat mașina, toate bune și frumoase, doar că pe drumul de întoarcere acasă, când a dat drumul la căldură, au început să intre total neinvitate și câteva găști agitate de praf, pe un fundal zgomotos de “aspirator”. Așa că s-a întors la service să afle care-i faza cu “bonusul” pe care i l-au oferit mecanicii.

Desfășurarea acțiunii

La service a aflat că defecțiunea pe bază de praf a survenit în urma schimbului filtrului de polen. Zona în care era amplasat filtrul era plină de frunze mărunțite, iar mecanicul nu a curățat zona înainte de a-l schimba, așa că au intrat frunze în sistemul de ventilație. În loc să admită că ei au greșit, au ales să dea vina pe posesoarea mașinii pentru că nu și-a curățat mașina, în contextul în care, ca să ajungă la zona care trebuia curățată, trebuia să desfacă mai multe șuruburi.

De aici a început prima tentativă de ping-pong, în care service-ul susținea că el nu este plătit să facă așa zisa curățenie la locul de muncă, iar Georgiana le explica faptul că, dacă sunau să îi semnalizeze problema respectivă, ar fi fost dispusă să plătească serviciul de curățenie.

Până la urmă au picat la pace pe moment și, pentru că era ora închiderii, a primit o mașină în locul celei care scuipa praf pe interior și a plecat acasă cu câteva ore întârziere și cu promisiunea că jucăria franțuzească îi va fi reparată și adusă la birou a doua zi de către cineva de la service, care urma să recupereze mașina de rezervă.

Ei bine, a doua zi a început “Campionatul Mondial de Ping-Pong”. La ora 14:00 a sunat la service să afle stadiul în care era mașina și i-a fost transmis că va ajunge la 17:00. La ora 16:00 a fost sunată sub pretextul că vor să reverifice adresa la care să aducă mașina și tot atunci au plantat bomba: că nu pot aduce bon fiscal pentru reparația făcută, că îi vor da doar factură și că toată reparația costă 600 de lei.

La normala întrebare “Pentru ce să plătesc 600 de lei?”, șeful de service a aruncat vina pe Georgiana. Asta în contextul în care ea a plătit și o inspecție a mașinii, inspecție care a zis că mașina este ok. Mașină care după schimbul filtrului de polen nu mai era ok. Schimb care are o garanție la manoperă de 3 luni.

Punct culminant

După o convorbire telefonică de 40 de minute, Georgiana a concluzionat că nu plătește nimic în plus, iar șeful de service că nu îi dă mașina înapoi și că posesoarea mașinii poate să facă câte plângeri vrea, oriunde vrea. Singura chestie pe care a uitat-o fiind că Georgiana avea mașina lor de rezervă.

Deznodământ

La două ore distanță, probabil după ce a căutat mașina de rezervă prin service și nu a găsit-o, șeful de service a revenit cu un telefon prin care anunța că îi aduce mașina, asta doar pentru că are nevoie de mașina de rezervă ca de aer și că dacă nu era mașina respectivă la mijloc, nu își mai recupera franțuzeasca din service, Georgiana nefiind prima clientă căreia îi face acest lucru. (vă prindeți voi unde l-am citat pe individ)

“Fun” fact

În cele două ore care au trecut între telefoane, Georgiana a sunat la OPC, Poliție și a vorbit și cu un avocat despre problema ei. Trebuia să depună o plângere atât la OPC, cât și la Poliție, iar termenul de soluționare conform legii este de 30 de zile. 30 de zile cu mașina blocată în service. Recomandarea avocatului a fost ca ea să plătească, iar apoi să dea în judecată service-ul, ca să își recupereze banii. E frumi rău în România. :)

Concluzii și întrebări

Știm cu toții deja cine se va ocupa de acum în casă de reviziile mașinilor. Și acea persoană nu este Georgiana. Nici Sasha. :) De aici și întrebarea de mai jos.

Îmi recomandați un service auto în București care să nu aibă atât de mult tupeu în dotare? Eventual unul care să își asume greșelile fără să urineze cu aroganță pe clienții săi.

augsburg-militari

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

24 comentarii Adaugă comentariu

  1. si acum sa vina 3456 de comentarii in care sa ti se spuna ca nu avea de ce sa faca atatea chestii la revizie, stim noi mai bine.

  2. Am patit-o si eu. De atunci, pentru orice cer recomandari. De exemplu, cand ajung prin Bucuresti, il rog pe un amic, Marian Ionescu, sa imi sugereze un loc cu mancare buna.

  3. Eu merg la baietii astia : http://www.evaluare-auto.ro/servicii/service-auto.html . Până în momentul de față am fost foarte mulțumit.

    • #8 Comentariu nou

      Yup foarte buni. Ajungi la servici dimineata, ii suni, vin iti ridica masina iar pana sa pleci ai masina cu revizia facuta.
      De vre`un an imi vin insa facturile de aici: promobility.ro, nu stiu de ce si nici nu imi pasa :)

  4. #9 Comentariu nou

    Masina dusa la augsburg militari in service in 2014: schimbat filtre (TOATE!) + ulei, cu produsele mele. Recomandare de la baieti: sa schimbam bateria ca nu mai duce mai mult de 2-3 luni (baterie cu AGM mare, cost de ~1000 de lei la ei). Nu merci.
    Mers in 2015 din nou, facem schimb de filtre (toate) + ulei, tot cu produsele mele, de data asta, concediu, zic sa stau cu baietii in service.
    Schimba baietii totul, ajung la filtrul de polen. Cauta in softul de service: filtru se afla sub torpedou. Eu ii zic ca stiu ca se afla sub pedala de acceleratie (volvo v50). El nu si nu, ca programul de service ii zice de torpedou. Demonteaza jumatate de bord, ca sa afle cu stupoare ca e sub pedala de acceleratie. Booon.
    Dat jos filtru, si: surpriza. Filtrul vechi era filtru original Volvo (in 2013 am facut schimbul la reprezentanta), nicidecum filtru Mann asa cum am adus eu in 2014.
    Chemat sef service, i-am aratat mizeria, s-a agitat putin, ca-l cauta si-l da afara, dar nu mai are rapoarte de anul trecut si nu stie cine a lucrat la masina, etc etc.

    Concluzia: Service Augsburg Militari m-a furat in 2014 de doua ori: odata ca mi-a luat manopera pt schimbarea unei piese care nu s-a efectuat si odata pentru ca filtrul Mann care nu a fost schimbat nu mi-a fost innapoiat. Binenteles ca 2015 a fost ultimul an in care am mai lucrat cu Augsburg Militari :)

  5. #10 Comentariu nou

    stiu ca nu e relevant pentru intrebarea in cauza, dar ca esti baiat simpatic nu pot sa ma abtin sa nu iti spun.. pentru ce au schimbat aia la masina, chiar si 1300 lei e un pret uluitor de mare.. pretul real al pieselor este undeva sub jumatate. si 600 de lei aia pt ce? 30 lei costa filtrul de polen si o fisa la benzinarie sa iti bagi singur aspiratorul in zona aia.

    eu imi fac singur toate reviziile la masina, dar pentru cine n-are timp de asa ceva iti recomand sa iti cumperi singur piesele de pe net (sunt muult mai ieftine decat in magazin) si sa mergi la un service de cartier, eventual sa stai si langa el sa vezi daca le schimba sau nu. sunt foarte multe detalii atunci cand schimbi orice chestie la masina, iar in service, in 99% la din cazuri nu tine nimeni cont de ele.. una din ele ar fi asta cu frunzele la filtru de polen.. dar sunt altele si mai importante. de ex ai fi uimit sa afli ca la un detaliu de genu asta, dupa un schimb de placute de frana poti ramane fara frane pe o roata.. mai departe iti imaginezi singur scenariu :))

    ce ti-am zis mai sus e cea mai buna recomandare

    • 1. Pentru ca unii nu se pricep.
      2. Pentru ca e vorba de siguranta ta si daca uiti sa pui vreun surub la loc cum trebuie s-ar putea ai ai necazuri.
      3. Pentru ca unii ar putea produce in alea 3 ore mai multi bani decat daca ar sta sa faca o revizie.

      Romanul s-a nascut specialist in orice, nu? :)

    • #12 Comentariu nou

      @emilian, nu stiu cu cine te certi, si pentru cine sunt raspunsurile alea, eu n-am pus nicio intrebare.

  6. #13 Comentariu nou

    N-ai tu nas de un service ca lumea! Ideea e ca orice service devine ca lumea doar atunci cand slujba alora de lucreaza la masina ta este pusa in pericol de cum se poarta cu tine. Deci brand-ul, adresa, firma luminoasa, campaniile de marketing, promisiunile telefonice, laudele proprii etc. n-au nici o legatura. Important e pe cine cunosti. Deci pe cine cunosti, Mariciule? Asta este raspunsul la intrebarea ta.

  7. #14 Comentariu nou

    Daca zona aia din Militari nu a fost aleasa la intamplare si cumva va invartiti in zona, eu va recomand http://carfixteam.ro/ (sunt pe Preciziei)
    Am fos tratat exemplar, iar preturile mi se par mai mult decat rezonabile.

    Succes!

  8. #15 Comentariu nou

    În Militari, Express Auto Run, între Politehnică şi Sema Park (pe unde era Național TV). E service-ul unui cunoscut care merge pe ideea: “eu îți spun ce are maşina, îți recomand ce să schimbi dar tu alegi ce să schimbi”. Spune-i că te-am trimis eu.

  9. #16 Comentariu nou

    oare cat o mai dura pana sa ajungem sa ne ducem masinile pt revizii si reparatii la reprezentanta? Da…stiu deja povestile cu “e scump”, “sunt varza aia”…ok. Eu am mers numai la reprezentanta cu masina si fiecare experienta a fost ireprosabila. Plus am fost sunat ulterior pt feedback. Daca ceva nu e ok, mereu ai cui sa te adresezi – pentru ca exista nivele superioare inclusiv in afara tarii, nu au ca maxim nivel superior pe gicu din militari.

    Deci da…continuati sa mergeti la tot felul de service-uri, iar apoi plangeti ca a fost nasol.

    • #17 Comentariu nou

      Mergi tu pe ideea asta, dar ca sa stii: cele mai mari smenuri se fac la reprezentante. Vezi Autoklass (Mercedes – firma serioasa, nu?)

  10. #18 Comentariu nou

    Salut,

    Am patit o chestie similara cu Augsburg Colentina. Am rezolvat doar cu OPC dupa aprox 6 saptamani.
    Seful de service ma mintea in fata ca pe ultimul prost.
    Directorul de service, ca am ajuns si la el, incerac sa negocieze sa platesc si eu 50% din costul total al pieselor si reparatiei pentru care ei sa faceau vinovati. Din pacate pentru ei nu si-au gasit omul potrivit.

    Apoi, la Augsbur Militari mi-au montat distributia (?!?) decalata cu un dinte. Mi se oprea motorul si de vina eram, normal eu si cu ala care a schimbat distributia inainte pt ca a dat semnele gresit… Nu au vrut sa ma puna sa platesc de data asta dar un lucru e clar:
    => nu mai calc pe la Augsburg (oricare ar fi el) niciodata.

    Succes!

  11. #19 Comentariu nou

    http://www.elite-car.ro/ Silviu 0760654468

    E pe pe Drumul Sarii, vis-a vis de starea civila S6.
    Are 2 elevatoare iar proprietarul, Silviu, e toata ziua acolo. Da factura si orice informatie, la orice ora.
    Eu vin din Pantelimon pana acolo doar pentru ca sunt linistit si stiu ca face treaba buna. Tocmai am facut la el revizie completa, revizie DSG, parbriz schimbat. Mai sunt si vreo 2 colegi de munca care merg la el dupa recomandarea mea.

  12. #20 Comentariu nou

    Si eu am ajuns la concluzia ca important e pe cine cunosti.Nu conteaza domeniul.Problema e ca nu poti cunoaste atata lume cate necesitati apar in timp.Iar chestia ca ai un prieten al unui prieten care cunoaste un prieten nu prea functioneaza.

  13. #21 Comentariu nou

    La banii aia, masina trebuia dusa la Eurial, sau la alte reprezentante Peugeot.
    Hyundai Accent-ul meu vechi de 9 ani, nu a vazut altceva decat service-uri de reprezentanta. Doar pentru schimbarea anvelopelor merg la Premio. Am fost odata la Best Tyres, langa West Gate, si parca nu e acelasi lucru.
    Apropo, tu cand iti schimbi capitonajul plafonului? In videoclipul de ieri, am vazut niste pete de parca ar fi facut Sasha pipi pe el. Daca tot schimbi camera, ar da frumos si un capitonaj curat :)

  14. Superb :))

    Această întâmplare exemplifică perfect realitatea service-urilor auto din București și din România în general… Așa e când oricine poate să deschidă orice, se alege praful. Cred că a observat toată lumea faptul că în ultimii 10 ani, numărul service-urilor auto a depășit numărul farmaciilor…

  15. #23 Comentariu nou

    FRM Fast Garage , frumos,elegant, aproape de sufletul tau colentinean (e prin Fundeni Serviceul) baieti de comitet!

Adaugă comentariu