Test Drive: Mazda 3, o mașină drăcoasă și devreme acasă

Având în vedere că am avut ocazia să pun mâinile pe volanul unei Mazda 3 timp de trei zile, mi s-a părut civilizat să împachetez toată experiența într-un articol pe blog. Așadar, găsiți mai jos o serie serioasă de cuvinte închegate în jurul mașinii care m-a plimbat de la București la Sibiu și retur, via Transfăgărășan, weekendul trecut.

Pe scurt, Mazda 3 este o mașină drăcoasă, dar devreme acasă. :)

Modelul testat:

Mazda3 Sport CD105 Attraction, motor de 1,5 litri, diesel, 105 cai-putere, 77 kW, cutie manuală cu șase viteze.

Exterior:

Îți atrage atenția și îți dă un hint subtil că “pe sub haine” e drăcoasă. Nu arată a genul de mașină care mușcă din asfalt, dar cumva subconștientul tău o percepe așa. La fel și participanții la trafic de pe autostradă, care se dau la o parte fără să fii nevoit să dai semnal stânga sau să le faci vreo radiografie cu flash-ul.

Formele îi sunt atât de armonioase încât arată bine chiar și cu o culoare mai monotonă precum cea pe care o avea mașina testată. Cred că pe un roșu ar suci câteva gâturi pe stradă. :)

Interior

La interior găsești un bord frumos și niște scaune care te țin strâns ca niște sirene care și-au ademenit și prins prada pe care urmează să o tragă în adâncurile mării.

Toate butoanele îți sunt la îndemână, uneori prea la îndemână – butonul de rabatat oglinzile e ușor de apăsat din greșeală, iar interfața consolei centrale este extrem de intuitivă. Poate fi butonată atât din “rotiță”, cât și direct de pe ecran, având touchscreen. Cutia de viteze este compactă și o să te facă să te dai la schimbat vitezele ca-n Fast & Furious. Mi s-a părut foarte simpatic butonul de volum, care nu este poziționat pe bord, ci în zona schimbătorului și a “rotiței multimedia”, dându-ți senzația de “dj-ială” .

Mașina este foarte spațioasă și confortabilă. Este cu adevărat ideală pentru drumuri lungi prin țară. Mai ales că amortizoarele fac minuni cu gropile de pe drumurile patriei și nu simți mare lucru. Portbagajul este destul de generos: 364 litri. Încap multe bagaje + ghiozdanul de dronă, care este ridicol de mare. :)

Motor, putere, accelerație, consum:

Plăcut la mine motorizarea asta de 1,5l, diesel, 105 cai-putere. Nu mi-a dat transpirații în depășiri, mi-a dat un avantaj serios la demarajul de la semafor în momentele în care aveam nevoie să ajung pe o bandă anume, înaintea unui individ care nu voia să mă lase să mă bag. :) Accelerează de la 0 la sută în 11 secunde.

Consumul este foarte-foarte civilizat. Pe hârtie ar trebui să fie 3,8 litri la suta de kilometri, dar eu am scos un 5,6. Ce-i drept, nu am resetat consumul (care era 5,9) și nici nu am condus tocmai ca o măicuță.

Preț:

Modelul testat de mine are un preț cinstit de 21.190 euro (tva inclus) și are o groază de jucării pe el. Atât de multe încât nu o să le scriu, dar o să le pun într-o poză trasă finuț cu drona:

Concluzie:

Da, mi-ar plăcea să mă însoțească mai des prin țară o Mazda 3. Cu siguranță a intrat în lista de mașini de urmărit pentru momentul în care voi schimba Fiat-ul din dotare. :)

Bonus:

Am făcut și-un soi de test drive video. E primul de gen, așa că fiți blânzi cu mine. :)

 

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

6 comentarii

  1. hai mane, trollezi. nu există teste cu manuale in 2017.

    • :)))) mai sunt câteva, dar sunt doar în cercuri exclusiviste de pasionați de mestecat în mămăligă :P

  2. Salut.Trebuie sa platesti ceva pentru a lua masina in teste 2-3 zile? sau dai doar o declaratie pe proprie raspundere si aia e? :)

    • Salut! Pentru 2-3 zile cred că o dau doar presei și bloggerilor, dar în ambele cazuri semnezi o declarație cum că promiți să fii blând cu mașina. :))

  3. Mai dar ce-ai mai incercat sa le bifezi pe toate:)
    Da, e frumoasa, e un sedan cu pretentii sportive, insa dracoasa pe motorizarea aia?:) OK, marca e dracoasa in sine, cine-si ia Mazda cred ca isi ia totusi un motor mai puternic, ca in banii astia (cam scumpa versiunea aia, apropo – sper ca e doar pretul de plecare intr-o negociere ‘dracoasa’) poti lua si un fordulet mai fasnet :)
    Portbagajul de 364 litri nu e deloc “generos”. Ok, incap chestii in el, arata-ne ce si cum incape, dar nu-l lauda mai mult decat e cazul. Sa vezi cand ai copii ce inseamna sa nu-ti ajunga nici 500 litri.
    Concentreaza-te pe mesajele cheie, zic:P

    • Fair enough ce zic, dar să știi că e fâșneață și motorizarea asta, vibe-ul de drăcoasă e acolo. #parol :D

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.