Închide

Ce vrei să cauți?

Televiziunile sunt răspunzătoare pentru produsele cărora le fac reclamă?

Se ia un magazin online apărut dintr-un univers paralel în care oamenii dorm, iar FNI lucrează în continuare pentru ei. Magazin cu niște reduceri care bat la ochi mai rău decât managerul Alexandrei Stan: de 60-70% la laptopuri, tablete, telefoane deștepte și electrocasnice. I se face reclamă forță pe YouTube (clipul are 74k de vizualizări), pe Antena 1 și chiar și pe TVR, în pauza meciului de fotbal Finlanda – România.

Problema e că magazinul miroase a țeapă gravă, nu îți oferă posibilitatea de a plăti când primești pachetul, ci doar cu cardul, firma nu oferă cine știe ce date despre ea, doar o adresă și un număr de telefon la care, evident, nu răspunde nimeni. Găsiți la Vali, Alex și Radu niște articole sănătoase despre ce țeapă românească prestează magazinul respectiv.

Bun. Trecem peste faptul că niște băieți deștepți mai încearcă să păcălească prostimea care nu și-a învățat lecția că, în România, dacă ceva e prea frumos ca să fie adevărat, acel ceva este o țeapă.

Problema cea mai mare este că postul TV numărul 2 ca audiențe din România (Antena 1) și televiziunea publică (TVR) au difuzat spotul publicitar al unui produs menit să păcălească populația, fără să facă un strop de research. Nu mai suntem în anul 1996, să difuzăm reclame la țepe. Dacă se întâmpla asta la OTV, înțelegeam. Oamenii ăia vindeau acolo tot felul de pietre magice care te vindecă de cancer și magneți care te scapă de celulită, dar noi vorbim aici în principal despre televiziunea națională (care oricum este finanțată din taxa TV și nu înțeleg de ce are reclamă, dar asta este partea a II-a).

Din punctul meu de vedere, televiziunile, ziarele, site-urile și blogurile sunt obligate să verifice produsele cărora le fac reclamă. Cumva, în momentul în care TVR și Antena 1 au difuzat reclama celor de la fabricadediscounturi.ro, respectivele posturi tv au garantat că site-ul cu pricina nu este o țeapă. Omul de rând chiar crede tot ce vede la televizor: iaurtul și absorbantele te fac să dansezi, guma de mestecat îngheață strada și femeile umblă cu balsamul de rufe în geantă la piesele de teatru.

Spuneți-mi că exagerez, dar televiziunile au partea lor de vină într-o țeapă de acest tip. Indiferent de foamea pe care o ai, nu difuzezi o reclamă la un produs de abia apărut pe piață care promite marea, sarea și flota lui Băsescu.

Mai jos găsiți reclama cu pricina:

 

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

4 comentarii Adaugă comentariu

  1. Nu cred ca televiziunile sunt obligate sa verifice nimic. Daca clientul a dat banii, pa si la revedere. Trebuie sa-ti respecti contractul si sa pui afisul. Singurele reguli ce trebuie respectate cred ca sunt cele referitoare la discriminare, rasism, sex, droguri, violenta, etc. Probabil acestea se verifica, in rest nu poti decide tu ca televiziune cat de cinstit este afisul tau.

Adaugă comentariu