Știu că pe mulți îi mănâncă deștele și abia așteaptă să introducă Facebook butonul de “dislike”, ca să facă dreptate în News Feed (dacă s-ar putea și sub protecția anonimatului, cu atât mai bine).

Tocmai d-asta îmi face o deosebită plăcere să vă anunț că majoritatea site-urilor care au trântit aseară titluri bombastice de tipul “Facebook va introduce butonul de Dislike” (exemplu autohton) s-au făcut că nu înțeleg ce a răspuns de fapt Mark Zuckerberg în cadrul sesiunii live de Q&A. Asta fie pentru că autorii articolelor chiar nu înțeleg cu ce se mănâncă respectiva rețea de socializare, fie pentru că au zis să dezinformeze un pic populația ca să mai ciupească ceva trafic din viralizarea știrii senzaționalo-fantastice.

Dacă chiar va trece cu brio perioada de teste, butonul de “Dislike” nu va arăta ca pe YouTube. Asta pentru că Facebook încearcă pe cât se poate să fie o rețea de socializare “flower power”, să încurajeze să postezi “What’s on your mind”, iar gândul că vei lua mai multe dislike-uri decât like-uri te va face să păstrezi doar pentru tine ce ai în minte.

Fiind o rețea despre oameni și fețe, Facebook înțelege foarte bine psihologia umană și nu se joacă tocmai cu componenta care l-a făcut atât de mare pe cât este astăzi: dorința omului de a spune ce simte și de a împărtăși momente cu prietenii săi.

De fapt, butonul de “dislike” este un buton de “empatizez cu tine” sau de “îmi pare rău”. Știți cu toții cât de penibil arată un status în care cineva se plânge că a murit o rudă sau că și-a pierdut portofelul cu acte și se găsesc oameni care să îi dea like.

Aici e cheia răspunsului markzuckerbergian vizavi de butonul de “dislike” la care lucrează:

People aren’t looking for an ability to downvote other people’s posts. What they really want is to be able to express empathy. Not every moment is a good moment, right? And if you are sharing something that is sad, whether it’s something in current events like the refugee crisis that touches you or if a family member passed away, then it might not feel comfortable to Like that post.

Dacă e un lucru pentru care bag mâna în foc, ăla e că butonul respectiv nu se va numi “Dislike”. Facebook vrea să protejeze utilizatorii care creează conținut și atrag alți utilizatori pe rețeaua de socializare. În același timp vrea să protejeze și paginile brandurilor care bagă bani în postări ca să ajungă în feed-ul utilizatorilor. Ați văzut și voi pe YouTube cât de tragic arată la capitolul likes-dislikes clipurile care sunt folosite pe post de YouTube Ads. Ar fi amuzant ca brandurile să înceapă să plătească pe Facebook pentru dislike-uri, nu?

———————————————————————————————-

Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

1 comentariu Adaugă comentariu

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.