Cum îți dai seama ce audiență are un vlogger | Mariciu.ro

Cum îți dai seama ce audiență are un vlogger

O să încerc cu articolul ăsta să fiu scurt și la obiect ca un cutremur.

Am văzut că e trendul ăsta printre vloggeri de a arunca pe interneți cu statistici referitoare la segmentele de vârstă ale audienței lor și de a se bate cu pumnii în diafragmă că la ei se uită mulți indivizi cu vârste 25+.

Știm cu toții că orice minor își va trece în contul de YouTube un +10 ani lejer față de cât are de fapt. E mai ușor să modifici penultima cifră de la an decât să o modifici pe ultima până nimerești matematic anul care îți permite să vezi conținutul 18+. Așa că dacă pe YT zice că are 25 de ani, cel mai probabil are 15.  E logic, o știi și tu, o știe până și Donald Trump.

Acum hai să vorbim puțin despre cum îți dai seama ce soi de audiență are vloggerul “Ț”, făcând puțin abstracție de tipul de conținut pe care îl uploadează pe interneți. Știu că uneori e suficient să te uiți doar la ce “Provocări nebune” și “Am sunat la 666” a făcut năzdrăvanul ca să îți dai seama că doar copiii s-ar putea uita la așa ceva, dar e bine să faci o investigație pe “stil sherlockholmez” ca să fii sigur-sigur.

Pe YouTube o să vezi în comentarii doar niște username-uri dubioase care link-uiesc către niște canale goale. Așa că te duci mătăluță pe pagina/profilul de Facebook al vloggerului. După care te uiți la postările alea cu sute/mii de like-uri și dai click/tap să vezi cu ochii tăi cine sunt indivizii care îi dau cu LIKE și LOVE.

Uită-te și în comentarii să vezi cine se bagă acolo în seamă și cum presară cratime peste cuvinte. Intră pe profilurile lor și vezi dacă muncesc undeva sau “working @ Școala Generală 30 Băicoi”. Pe Facebook, chiar dacă vor minți cu vârsta, nu au cum să mintă cu selfie-urile în care veți vedea puful de mustață specific pubertății și ghiozdănelele cu Hannah Montana.

După jumătate de oră de stalkărit, fă o medie mentală cinstită și ăia-i audiența vloggerului. Pam-pam! Uneori o stalkăreală cinstită bate sub ghiozdănel print-screen-urile cu statistici. Pwp!

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

9 comentarii

  1. Așa-i că ești hater că nu te-a luat Coca Cola în campanie? :))

    • SUNT FAN PEPSI, DAN! Nu există o sumă pentru care aș intra într-o campanie pentru ăia roșii. :D

  2. Ce este mai bun decât încrederea? Puțin control :)

  3. Oficial ai facut un subiect care ma interesa, mainstream.

  4. off… vloggerii vietii, cand le zice cineva ca fanii lor au o medie de varsta de 10 ani se agita mai ceva ca o sticla de pepsi… sau de cola???:D ca tot le place lor.
    Oricum stiu si ei cine le sunt fanii, dar se chinuie poate mai pacalesc vreun brand care vrea sa isi faca reclama ca sunt relevanti si pot sa vanda niste sticle de suc unor pusti.

  5. Adevarul e ca sfideaza orice logica sa iti imaginezi ca un om serios, de 20+ s-ar putea uita la “provocari nebune”. Am ajuns o singura data la un video despre cum suna un pusti la “666” si asta pentru ca aparea la Related si avea foarte multe vizualizari (mai multe decat cele pe care i le-a furat Zuckerberg Floricicai Dansatoarea). Copiii astia fac bine ce fac, e ok ca au activitate, dar nu cred ca pot pacali vreo minte normala de om matur ca se uita la ei altcineva in afara de alti copii.

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.