Am scris anul trecut un articol despre cum Facebook trișează la vizualizări în lupta cu YouTube și despre faptul că nu face mare lucru să se lupte cu furtul de conținut video pe care îl practică anumite pagini.

Puși în situația în care lumea le fură clipuri și le postează pe pagini de Facebook care își măresc astfel baza de fani, iar ei pierd vizualizări și implicit bani din reclame, după ce și-au smuls sute de ore ca să creeze clipurile respective, cei de la “In a Nutshell – Kurzgesagt” explică în stilul lor consacrat-animat cum Facebook fură miliarde de vizualizări de pe YouTube, încurajând upload-ul cu ajutorul unor cifre umflate și nefăcând nimic în lupta cu cei care fură clipuri și pe postează pe paginile lor.

Sunt sigur că Facebook lucrează momentan la un sistem de recompensare a celor care uploadează conținut video original pe “rețeaua markzuckerbiană” și că au în plan măsuri stricte cu privire la cei care uploadează conținut care nu le aparține, dar în momentul de față, cele 8 miliarde de vizualizări zilnice cu care se laudă sunt umflate și o mare parte din conținut este furat și repostat.

Cumva au clădit obiceiul utilizatorilor de a consuma video pe Facebook cu ajutorul furtului și minciunii. Ce e de făcut? Din păcate nimic. Facebook e prea mare, toată lumea e aici și creatorii de conținut nu prea au ce să facă decât să se adapteze și să fie și ei aici. Iar asta ar trebui să ne dea de gândit în ce situație de a nu putea alege suntem cu toții. Facebook a devenit periculos de mare.

Vă invit să îi dați un play clipului. Merită! ⇓

———————————————————————————————-

Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.