Închide

Ce vrei să cauți?

Cu ce am rămas în minte după lansarea noului Volvo XC90

A fost lansat astăzi oficial în România și definește cuvântul “impresionant”. Este un tanc pe patru roți și mi-a încântat retina din primul moment în care au tras oamenii cearșaful de pe el și s-a mai dus din fumul folosit de organizatori la impresie artistică.

noul-volvo-xc90

După ce am vorbit una-alta cu oamenii de la Volvo, am scris câteva idei în Notes. Idei pe care o să le împărtășesc, ca o ființă generoasă ce sunt, cu voi.

Volvo XC90 are acea combinație de motoare numită Twin Engine, un motor de maxim doi litri plasat în față și unul electric plasat pe puntea spate a “tancului”. Încă nu am pus mâna pe toate motorizările, dar am prins în cadrul evenimentului o informație cum că există unul de doi litri care în combinație cu cel electric generează 400 de cai putere și atinge suta în șase secunde.

noul-volvo-xc90-interior

Oamenii de la Volvo au declarat un adevărat război butoanelor, în interior găsindu-se doar opt, iar unul dintre ele deschide torpedoul. În rest, avem doar o consolă generoasă care controlează toată jucăria și care prioritizează inteligent toate informațiile, astfel încât șoferul să nu fie distras de la lucrurile cu adevărat importante.

volvo-xc90

Nu o să încep cu detalii tehnice și alte nebunii, pentru că sincer nici nu mi le-am notat. Aștept să testez tancul suedez în vară și revin atunci cu toată nebunia de informații.

Ce m-a fascinat cu adevărat au fost atenția la detalii (printre care și steagul Suediei finuț plasat pe scaune) și alte două lucruri pe care le voi scrie mai jos.

volvo-xc90-detalii

Inginerii Volvo au venit cu două chestii care m-au lăsat ca la dentist:

1. În Suedia, un număr serios de accidente care se termină urât pentru șoferi sunt cauzate de… reni. Asta pentru că animalele care îi trag sania lui Moș Crăciun cântăresc aproximativ 200 de kilograme și fac destul de multă mizerie când intră prin parbrizul mașinilor.

Tocmai din acest motiv, inginerii Volvo au creat un parbriz care are o curbură atât de bine calculată încât, în momentul impactului, renul ricoșează și nu mai intră peste șofer în mașină să-l întrebe de sănătate.

2. După o serie de teste în pauza de cafea și chifteluțe suedeze, inginerii au observat că se consumă foarte repede soluția de spălat parbrizul.

Uite așa s-au gândit să renunțe la pulverizatoarele clasice aflate pe capotă și să creeze unele care sunt încorporate direct în ștergătoare. Astfel, pe cursa de urcare a ștergătoarelor, soluția de parbriz este pulverizată, iar pe cea de coborâre este ștersă.

volvo-xc90-spate

Cam atât. Revin cu păreri despre bijutetancul ăsta prin vară. Momentan, mașina pe care am pozat-o este singura din România. Urmează să vină și altele prin showroom-uri și pe la casele oamenilor. Asta pentru că au fost comandate deja 20 de bucăți.

Apropo, prețul începe de la 50.000 de euro și ajunge până la 90.000. Vând rinichi! :)

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

2 comentarii Adaugă comentariu

Adaugă comentariu