Ați văzut că m-am lăudat acum câteva săptămâni că am fost în Bracelona să testez noul smart. După un car de zile, revin și cu un articol în care fac uz de câteva păreri cu privire la cele două modele de smart proaspăt lansate: “smart fortwo” și “smart forfour”.

smart-fortwo-forfour

Da, și eu eram un fan al design-ului modelelor precedente, dar credeți-mă că live nici ăsta nu arată deloc rău. Ba chiar mi se pare puțin mai stilat.

Așadar, să începem:

MOTORIZĂRI, PUTERE, VITEZĂ & PREȚ

smart fortwo – vine cu trei tipuri de motorizări:

999 cc (normal): 60 CP, 0-100 km/h în 15,6 secunde, viteză maximă 151 km/h.

999 cc (normal): 71 CP, 0-100 km/h în 14,4 secunde, viteză maximă: 151 km/h.

898 cc (Turbo): 90 CP, 0-100 km/h în 10,4 secunde, viteză maximă: 155 km/h.

Preț: Începe de la 8.700 euro (fără TVA). Pornește de la 10.827 euro (fără TVA) pentru versiunea “prime” și de la 12.004 euro (fără TVA) pentru versiunea “proxy”. Mai multe detalii găsiți aici.

smart-la-plaja

smart forfour – are aceleași trei tipuri de motorizări:

999 cc (normal): 60 CP, 0-100 km/h în 16,7 secunde, viteză maximă 151 km/h.

999 cc (normal): 71 CP, 0-100 km/h în 15,9 secunde, viteză maximă 151 km/h.

898 cc (Turbo): 90 CP, 0-100 km/h în 11,2 secunde, viteză maximă 165km/h.

Preț: Încep de la 9.250 euro (fără TVA). Pornește de la 11.517 euro (fără TVA) pentru versiunea “prime” și de la 12.651 euro (fără TVA) pentru versiunea “proxy”. Mai multe detalii găsiți aici.

smart-la-pika-pika

DESIGN EXTERIOR

Este schimbat mult față de modelele precedente, atât în cazul fortwo-ului cât și în cel al forfour-ului. Se duce cumva într-o zonă mai clasică, renunțând la agresivitatea cu care ne-a obișnuit.

smart fortwo are o lungime de 2,69 metri, o lățime de 1,66 metri, o înălțime de 1,55 metri și o masă totală de 880 de kilograme.

smart forfour are o lungime de 3,49 metri, o lățime de 1,66 metri, o înălțime de 1,55 metri și o masă totală de 975 de kilograme.

Hyperlapse cu #noulsmart forfour

A video posted by Marian Ionescu (@mariciu) on

Mi-au atras atenția următoarele aspecte:

– există 40 de combinații de culori dintre care poți alege pentru ambele modele de smart.

– caroseria este dintr-un plastic interesant de elastic, care, în cazul în care îți iei un cărucior de cumpărături în mașină în parcare la hipermarket, revine la forma inițială. Desigur, sub plasticul respectiv există o structură metalică foarte sănătoasă, după cum veți vedea mai jos.

smart-la-munte

DESIGN INTERIOR

O să fiu ușor poetic și diplomat cu asta: spre deosebire de om, smart-ul este destul de simplu la interior. Adică în afară de combinațiile de culori dintre care ai de ales, smart-ul e lejer. Puține butoane, schimbătorul ușor lipsit de imaginație, afișajul pe bord practic, iar turometrul, cu care ne-au obișnuit smart-urile, este ieșit din bord undeva în stânga șoferului (mie mi-a dat senzația de ceas deșteptător).

smart-interior

La capitolul consolă, smart-ul a împrumutat stilul tabletei de la prietenul de familie A-Class, care este ieșită în relief. Versiunea de smart fără consolă are un sistem audio clasic, dar care vine cu un mecanism special pentru a plasa telefonul (vezi imaginea de mai sus).

noul-smart-interior

CONSUM

Consumul mixt declarat de cei de la smart este de 4,1 l/100 km pentru smart fortwo motor normal și 4,2 l/100 km pentru cel cu motor turbo.

Cât l-am condus eu prin Barcelona, fără să am grijă la consum, am scos undeva la 6 l/100 km.

smart-printre-palmieri

SIGURANȚĂ

Deși e mic, smart-ul este o rudă îndepărtată a tancului când vine vorba de rezistență. “Tridon Cell” este numele structurii de rezistență făcută din diverse tipuri de oțel, care s-a comportat impecabil în simularea unui accident dintre un smart și un Mercedes S-Class, la o viteză de 50 km/h “de căciulă”.

Ca și bonus: smart-ul m-a mai uimit prin alte două lucruri:

– are airbag chiar și pentru genunchi

– chiar și după accidentul respectiv, ușa se deschidea.

noul-smart-siguranta

CONCLUZIE

smart fortwo este o mașină gândită pentru marile orașe. Te strecori cu el oriunde, grație manevrabilității foarte bune pe care o are și a dimensiunilor incredibil de mici. Prețul este decent, noul look este atractiv, iar asul de sub capotă este siguranța.

smart forfour este perfect pentru șoferul urban care mai iese din când în când din oraș la un drum lung, dar și pentru cel care are nevoie de mai mult spațiu decât îi oferă un smart fortwo, fie pentru că mai are de cărat câte ceva din când în când, fie pentru că se gândește că uneori trebuie să iei și prietenii cu tine.

smart-tailor-made

DRIVE TEST

Dacă sunteți curioși să încercați cele două modele de smart, puteți să vă înscrieți aici pentru un test drive. Have fun! :)

CUMPĂRARE

În România, livrarea noilor modele către primii clienţi urmează să se facă începând din 8 decembrie. Modelele smart sunt comercializate exclusiv de către centrul Autoklass Pipera – Şos. Bucureşti Nord, nr. 18, Voluntari, Ilfov.

ALTE PĂRERI

Au mai scris despre noul smart și Alex Ciucă, Liana Popa și Radu Dumitru.

2 comentarii Adaugă comentariu

  1. La inceputul anului 2014, Smart Fortwo a castigat titlul “Microcar of the Year” pentru al cincelea an consecutiv. De la lansarea primului model in 1998, peste 1,5 milioane de Smart Fortwo au fost livrate clientilor.
    Acum, noile modele sunt disponibile si in Romania, in sase versiuni de motorizare.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.