Închide

Ce vrei să cauți?

Cum e cu trotineta electrică prin oraș?

Având în vedere că am un concurs civilizat pe vlog în urma căruia voi omeni un individ cu o trotinetă electrică în valoare de 2300 de lei, am zis să scriu și un articol despre cum este toată experiența asta de mers cu trotineta electrică prin oraș.

Articolul va fi structurat pe sistemul întrebare-răspuns, dacă aveți voi alte întrebări, lăsați-le cu încredere în comentarii, iar eu o să vă răspund. #MariciuBăiatFin

Ce trotinetă am?

Am un Ninebot by Segway ES2, iar Ioneasca are un Ninebot by Segway ES1. Găsiți la baza articolului un review la cele două jucării.

Spoiler alert: Ambele au roți pline și, chiar dacă au amortizor pe față, beneficiezi de o conexiune intensă cu gropile și bordurile Bucureștiului. #cadoo

Pe unde mergi cu trotineta electrică?

Păi. Pe unde apuci. Uneori pe trotuar, dacă nu ai pistă de bicicliști, iar șoseaua este plină de șoferi turbați. Pe trotuar este de multe ori mult mai periculos de circulat, asta pentru că mulți indivizi merg pe stradă cu ochii în telefon și te trezești cu ei că iau decizii spontane și intră in tine. So.. cască ochii și mergi încet.

Dacă ai pistă de bicicliști, l-ai apucat pe Dumnezeu de picior și ești scutit de sărit și urcat pe borduri, e aerisită treaba, dar tot trebuie să fii extrem de atent la pietonii care îți sar în față și la mașinile conduse de șoferi aerieni care nu se asigură când schimbă direcția de mers.

Sunt trotinist de câteva luni și încă mă sperie șoseaua, așa că merg pe dânsa când nu e traficul foarte agitat, iar strada este suficient de lată cât să știu eu că până și un autobuz ar avea loc să mă ocolească.

Cât de rapid te miști prin oraș cu trotineta electrică?

Cam de vreo cinci ori mai rapid decât dacă ai merge pe jos. Viteza cu care zburdă trotineta mea este de 25km/h și dacă îți gândești traseul să mergi pe pista de bicicliști și pe câteva trotuare generoase, ajungi destul de rapid oriunde. Eu am făcut zilele trecute 20 de minute de la Universitate până la Herăstrău (Hard Rock Cafe).

Ai unde să depozitezi jucăria? Te lasă cu ea în restaurante și magazine?

Având în vedere că jucăriile se pliază, le găsești cu ușurință un loc în casă. Eu le-am plasat în sufragerie, lângă calorifer. E locul lor de șmecherie și nu mă incomodează cu nimic. ES1 are 11kg, iar ES2 are 12,5kg, asta înseamnă că sunt ușor de cărat după tine când ai de urcat scări. Au niște dimensiuni decente și intri cu ele în lift fără nicio problemă.

În restaurante și magazine, nu îți zice nimeni nimic. Poți să lași jucăria în zona cuierului, iar în magazine de tip Mega poți să o cari după tine. Am fost cu ea după mine și la H&M-ul de la Unirea și nu am întâmpinat nicio problemă. Cred că și în mall te lasă cu ea.

Se uită ciudat lumea la tine pe stradă?

Nope. Se uită curios și aproape de fiecare dată când staționezi pe undeva cu ea, se găsește cineva să te întrebe cât costă și ce viteză prinde. Probabil se găsesc niște creaturi superficiale care să pufnească în râs când te văd călare pe trotinetă, dar nu tu stai în trafic bară la bară la ora 7 seara, ele stau, indiferent de câți cai au sub capotă.

Câteva specificații despre jucăriile din dotare?

Păi. ES1-ul din dotarea Ioneascăi prinde 20km/h, ES2-ul meu prinde 25 km/h. Ambele jucării au o autonomie de 25 de kilometri și o limită de 100 de kilograme. Momentan ES1 costă 2300 de lei, iar ES2 2750 de lei. Le găsiți aici și aici pe site-ul Ninebot România.

Ce îmi place la experiența asta pe bază de trotinete electrice?

  • Nu mai depind de mașină, Uber, taxi pentru distanțele mici (Piața Romană – Piața Unirii) și, dacă nu mă grăbesc, nici pentru distanțele mai mari (Piața Universității – Parcul Herăstrău).
  • E o plăcere să te miști prin oraș călare pe trotineta electrică. Senzația e incredibilă și faptul că nu faci cine știe ce efort fizic și te deplasezi cu o viteză decentă face toți banii.
  • Poți să iei trotineta cu tine în restaurant, în birou, în magazine, fără să fii stresat că ai legat-o de un stâlp afară și ți-o anexează careva cum a făcut Putin cu Crimeea.

Ce nu-mi place?

  • E greu cu pietonii și șoferii bucureșteni. Trebuie să fii mereu în stare de alertă, altfel faci buba.
  • Nu ai cum să o iei cu tine în vacanță, dacă mergi cu avionul. Are acumulatori și nu ți-o acceptă la cală.
  • E haos cu ea când mergi pe piatră cubică. Dacă nu ai asfalt sub roți, experiența nu e deloc plăcută.
  • Bordurile și gropile sunt destul de periculoase, mai ales dacă ai viteză.
  • Nu prea ai cum să cari chestii după tine în afară de ghiozdan și cel mult o Săshică.

Ziceai ceva de un concurs?

Da, fac un concurs pe vlog în care pun la bătaie prima mea trotinetă, un Ninebot by Segway ES1, care a venit țiplă din service (e ca nouă).

Sunt patru pași pe care trebuie să îi urmezi și intri într-o tragere la sorți. Extragerea va avea loc pe 1 mai.

Găsești în clipul de mai jos mai multe detalii despre concurs și despre cele două trotinete electrice din dotarea Clanului Ionescian:

 

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

10 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Salut Mariciu,

    O intrebare, am si eu un ES2. Problema la mine, cel putin inchipuita, este ca are un joc ghidonul dupa pliere,la tine, daca impingi in fata si pate ghidonul stand pe loc are un joc de cativa mm? O fi normal? Mi-e ca se deschide in mers sau ceva, nu imi dau seama daca a fost acolo tot timpul jocul, sau a aparut dupa ce am uns-o si strans-o din suruburi. Merci!

    • #2 Comentariu nou

      Am avut un joc d-ăsta cu ES1 la un moment dat după ce mergeam cu Săshica și ghizodanul cu laptop după mine. Aveam în formația asta undeva la 95kg. Cred că de la asta. Acum cu ES2 nu am mai avut problema. Eu zic să dai o fugă până la service. :D

  2. #3 Comentariu nou

    M-am exprimat prost, dupa depliere, cand este prins in cei doi ,,craci”.

  3. #5 Comentariu nou

    Nu am văzut nimic referitor la legislație – până la urmă codul rutier ce zice? Ai voie pe stradă sau ești cam obligat să mergi pe trotuar? Care e schema?

    • #6 Comentariu nou

      Habar n-am, dar jur că plănuiesc să întreb un polițist de la rutieră zilele astea. Voiam să o fac la SIAB, pentru că avea și Poliția Rutieră un soi de stand acolo, dar erau ocupați, am zis că întreb la plecare, iar la plecare am uitat. :)) Revin aici cu un răspuns cât de curând!

  4. #7 Comentariu nou

    Unde ai gasit-o la pretul de 2300 ron?

  5. #8 Comentariu nou

    Legat de legislatie, daca din constructie are viteza maxima intre 25 si 45km/h se incadreaza la moped si trebuie inmatriculata si sa ai permis.
    Problema e cand viteza maxima e pana in 25 km/h, cum sunt majoritatea, pare a fi o zona gri si nu prea e clar daca riscam ceva amenzi si pe unde anume avem voie sa mergem cu ea.
    Chiar ar fi buna o intrebare adresata cuiva de la rutiera.

  6. #9 Comentariu nou

    Daca viteza maxima e pana in 25km/h nu prea intereseaza pe nimeni,, orice bicicleta poate atinge viteza asta,, si nu se streseaza nimeni. Sunt deja reguli in codul rutier,, asadar o troti pana in 25km/h se incadreaza in regulile pt. biciclete..(vehicule pe doua roti….) si n-o sa se agite nimeni sa le faca cadru legislativ special. Amenzi? in masura in care ar fi amendat un biciclist, poate fi amendat si un trotinetist pana in 25km/h constructiv. Esti prins cu “smecherii” la trotineta,, sau cu una mai puternica,, sunt legi si sanctiuni si pentru asa,, dar cum stim toti,, nu legile sunt problema, ci lipsa aplicarii lor!

  7. #10 Comentariu nou

    Din păcate daca nu o pliezi ,nu te lasă în mag cu ea nici in Mega Image nici in Lidl.

Adaugă comentariu