Despre Facebook Logout Experience | Mariciu.ro

Despre Facebook Logout Experience

Dragoș Stanca ne semnaliza anul trecut, prin noiembrie, apariția unei noi modalități (premium) de a-ți face publicitate cu ajutorul Facebook-ului. Era vorba despre LOX (Logout Experience), un format premium de publicitate, care este afișat în pagina de Facebook ce apare imediat după ce te deloghezi.  Am ridicat din sprânceană, mi-am pus câteva întrebări în gând și am așteptat să apară și la noi.

.

Astăzi, același Dragoș Stanca a anunțat prima campanie prin formatul premium LOX. Clientul: BCR.

.

.

După ce am click-uit puțin respectivul format, am constatat următoarele lucruri:

.

Dacă dai play filmulețului, ți se deschide o postare a paginii de Facebook BCR cu filmulețul respectiv. Avantajul este că BCR a reușit să îți pună reclama pe retina. Dezavantajul este că nu ai cum să interacționezi cu respectiva postare, din moment ce ești delogat de la Facebook.

.

.

Dacă dai click pe poza de profil a paginii BCR sau pe textul “BCR”, vei fi redirecționat către pagina de Facebook BCR. Avantajul este că îți este expusă pagina. Dezavantajul este că nu poți să interacționezi cu ea (să îi dai like) sau cu postările paginii, asta pentru că, evident, ești delogat. Desigur, ai putea să te loghezi și vei fi redirecționat direct către pagina respectivă, dar nu știu câți utilizatori vor fi dispuși să facă acest lucru. Ține mult de momeala pe care o pui în ac (iPhone-uri, credite cu dobândă mică sau glorie eternă).

.

.

Chenarul din dreapta jos afișează textul postării și numărul de interacțiuni. Odată click-uit îți va deschide postarea.

.

Câteva concluzii personale:

.

În ciuda faptului că Dragoș Stanca susține că în spatele unei asemenea campanii sunt niște cifre surprinzătoare, am senzația că este foarte greu să îi captezi atenția unei persoane care este pe picior de plecare. În general, cei care se deloghează de pe Facebook sunt deja cu cheile în mână și cu un picior în afara casei sau a biroului. Este greu să îi mai legi de scaun timp de câteva minute cât rulează o reclamă sau cât îi plimbi prin vreun site de campanie, când ei au deja traseul de logout în minte.

.

Este destul de frustrant să ți se deschidă în față o postare cu care nu poți interacționa. În general, majoritate postărilor sunt gândite să te facă să dai un like, un share sau să te implici printr-un comentariu.

.

Din câte am înțeles din clipul de prezentare, pe care l-a făcut Dragoș Stanca în noiembrie, în locul unei postări video, poți să afișezi o poză care să conțină un link extern. Aici poate fi ceva de exploatat având în vedere volumul foarte mare de utilizatori. Trebuie să se lege ceva dacă știi să faci un copy adaptat în poză, de exemplu: “Știu că ești pe fugă, vreau doar să îți zic să te îmbraci gros, e frig afară, și să-ți iei produsul X, că poți câștiga un yacht!” sau să faci un site de campanie adaptat pentru cei care sunt pe picior de plecare.

.

OK, se vor găsi soluții creative, dar ține mult și de prețul acestor reclame premium. Știu, atingi mulți oameni, dar să nu uităm că pleci la drum cu un oarecare handicap al atenției pe care sunt dispuși să ți-o ofere respectivii utilizatori.

.

…………………………………………………………………………………………

.

UPDATE: Alex Negrea a publicat un articol cu cifrele campaniei BCR. Însă prețul rămâne un mister (ceea ce este și normal). Dacă sunteți tentați să experimentați LOX, contactați ThinkDigital.

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.