copilariiCasa Jurnalistului este un proiect foarte frumos. Înţeapă ocazional mizeriile din presă, e o gură de aer tânăr, care te deschide la minte, în contextul în care presa trăieşte cruzile spasme ale morţii. În frunte cu Vlad Ursulean, jurnalistul independent care a prestat, de la buza bordurii, articolele despre protestele de anul trecut, Casa Jurnalismului animă Internetul românesc cu tot felul de experimente puternic viralizate.

Totuşi, ca orice întreprindere din al cărei organism fac parte oamenii, Casa Jurnalistului mai dă câte un rateu.

Caz concret: Probabil, după campania experimentală “Grolsch Experience Hotel”, Vlad Ursulean s-a împrietenit atât de bine cu brandul respectiv încât a fost invitat, alături de alţi membri ai Casei Jurnalistului, să scrie pe Experimentalist.ro, o platformă (susţinută de respectivul brand de bere) pe care prestează mai mulţi oameni de creaţie din peisajul autohton, oameni care prezintă interes, sau care creează conţinut care poate prezenta interes, targetului brandului respectiv.

Cel mai probabil, deal-ul lor a funcţionat de minune, până astăzi, când “şi-au dat demisia”, pe motiv că au fost cenzuraţi de cei de la Experimentalist.ro, după ce au postat ieri un articol, cu un text foarte bun, dar care conţinea şi o poză cam deranjantă, cu un cadavru deschis pe masa de autopsie (pentru cei cu stomac tare, găsiţi poza aici, întreg articolul aici).

După spusele celor de la Casa Jurnalistului, articolul îşi pregătea rampa de lansare pe Internet, deja like-urie şi share-urile curgeau, gloria online pregătindu-şi braţele să îi îmbrăţişeze pe scriitorii articolului. Dar, totuşi, un cadavru cu maţele pe-afară zăcea pe platforma online a unui brand frumos şi fresh, care nu are nici în hamei, nici în dopul original vreo legătură cu moartea sau cu ce urmează după ea, oricât de abstractă ar fi arta.

Era logic şi de bun simţ ca oamenii care se ocupă de imaginea brandului să ia atitudine, se dea poza jos şi să şteargă masa. Ceea ce s-a întâmplat, enervându-i la culme pe jurnaliştii independeţi, artişti şi tineri de la Casa Jurnalismului, care au făcut un gest de o maturitate discutabilă: au “branduit” cadavrul cu elementele brandului care susţinea platforma (poză către care nu o să dau link, din simplul fapt că mi se pare atâââât de greşită mişcarea lor) şi l-au postat pe pagina lor de Facebook, având în descriere un fel de comunicat în care prezintă întâmplarea din perspectiva lor, şi în care anunţă încheierea colaborării cu platforma respectivă.

Fix o reacţie de copil, care ia bătaie la fotbal se oftică, ia mingea (care nu e a lui), o sparge şi pleacă acasă, sticându-le jocul tuturor. Mai grav e că, până în acest moment, s-au găsit 68 de persoane care au share-uit respectiva poză, luând parte la stricarea imaginii unui brand care nu a făcut altceva decât să reacţioneze rapid la o situaţie delicată.

Nu ştiu ce înţelegere au avut cei care se ocupă de administrarea platformei cu cei de la Casa Jurnalistului, nu ştiu cât de mână liberă le-a dat să scrie, dar sunt sută la sută sigur că nimeni nu a zis: “Bă copii, puteţi posta chiar şi un cadavru belit pe masa de autopsie! Faceţi artă, fraţilor!”.

Concluzie: Din punctul meu de vedere, reprezentaţii platformei au procedat corect, Casa Jurnalistului nu!

sursă foto

UPDATE: Au scos poza cu “cadavrul branduit” de pe Facebook. BUN! Ar fi frumos să îi ceară scuze brandului!

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. Nu a fost scoasă de ei poza, mai face și facebook ”gesturi” dintr-astea cu ajutorul persoanelor ce îl formează.

    • #2

      Rocsana, şi eu fraier, credeam că şi-au dat seama flăcăii că au sărit calul..

  2. sînt pe aici nişte adjective care sună a publicitate. oricum, interesant conflict/dilemă etică.

  3. #4

    Zic sa mai cauti pe net, sunt sigur ca acum s-au suparat si pe Facebook si vor brandui un cadavru cu figura lui Zuckerberg.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.