Mă gândeam ieri-seară, în timp ce serveam o inka in Verde Cafe de Ora Pamantului, cum că tovarăşul Nicolae Ceauşescu avea multe practici ecologiste. Mai exact:

  • Oprirea curentului când îţi era lumea mai dragă, în timpul unui meci, telejurnalului, chiar si în timpul emisiunii de revelion.

Cu această măsură “tovarăşul” reuşea nu doar să scadă radical consumul de energie dar şi ajuta la perpetuarea speciei (ce puteau sa faca Ion si Maria pe intuneric?!)

  • Apa caldă lipsea de multe ori din caloriferele oamenilor în perioada iernii.

Altă decizie inspirata care ducea la un “boom” al natalităţii şi al vânzărilor de plăpumi groase.

  • În magazine nu se gasea mancare iar când apărea un salam sau un pui în vitrina alimentarei.. oamenii faceau cozi mai mari decât în zilele noastre la toaletele de la festivalul berii.

O măsură care avea rolul de a menţine controlul greutăţii populaţiei. Aţi observat cu toţii că de când avem la supermarket până şi carne de balena albă cu dungi roz, media kilogramelor pe cap de cetăţean a crescut cu până la 10-20 kg. Cuvântul “consumator” este de vreo 20 de ani înrădăcinat in ADN ul românului.

  • Duminica circulau decât doar maşinile cu număr par, apoi ca următoarea duminică să circule doar cele cu număr impar.

O măsură mai ecologică decât asta nu puteau sa scoată nici inventatorii cuvântului “ecologist”. Pe lângă faptul că duminicile erau mai aerisite şi puteau să respire până şi străzile, această măsură reuşea imposibilul, mai exact înjumătăţirea numărului “şoferilor de weekend” de pe drumurile patrie. Acei şoferi care nu ştiu să traverseze strada în calitate de pieton dar ei şi-au luat totuşi maşină, cu care terorizeaza participanţii la trafic în zilele de sâmbătă sau duminică.

21 comentarii Adaugă comentariu

  1. nu stiu cator li s-a rupt macar un pic de ora pamantului. o mascarada pentru oameni in timp ca fabricile de pe intreaga planeta erau la al treilea schimb in 24 de ore

    • #2

      cata dreptate poti sa ai….
      e o mascarada…o prostie de fatada…sa se mai simta si furnicile importante…

    • @Anticalofilul & Sergiu :)) Eu nu am gândit nici măcar o secundă că am salvat planeta… sunt constient ca pe 99.99% din poPULAtia planetei a durut-o in ce am scris eu cu litere mari. :) Totuşi am savurat timp de o oră, împreună cu alte furnici, o cană de înlocuitor de cafea la lumina lumânării într-un loc marfă din oraş. După care am plecat la distracţie şi la consumat kilowatti :D

  2. Ai uitat de combustibilul la cartela. Daca nu erai nitel descurcaret, putea sa fie duminica ta de plimbare, dar tot te uitai la masina. :)

  3. Concluzia? Mulţi îi duc dorul şi acuma :)
    Să-i vezi pe moşii din mijloacele de transport în comun cum plâng după Ceauşescu =))

  4. Dupa ce ca ne ducem dracu cu tot ce tine de noi, acum ne trezim sa fim ecologisti dom’le. “stingeti lumina, nu faceti baie, nu aprindeti tv-ul” si alte tampenii de genul. Ceausescu era om cu cap, ne taia macaroana, dar ne era bine …

    • @Toxic, era nea Ceaşcă un tiran.. dar era măcar unu’.. acu’ avem câte unu’ la 5 ani. :D

  5. Da, dar de pilda amrile probleme din ziua de azi vin de la el.
    De pilda lipsa locurilor de parcare si traficul infernal se datoreaza faptului ca Bucurestiul a fost construit in vremea lui pentru masini putine. Foarte putine.

    • Nu vreau să îi iau apărarea lu’ nea Ceaşcă dar nici nu s-a făcut nimic în 20 de ani. Ah.. stai.. a făcut Onţanu parcări în spic şi în loc unde încapeau 5 maşini acum încap doar două, dar împrejmuite de borduri. Dovada cum că străzile din Bucureşti au fost concepute să poată fi mărite este în sectorul 3, unde Negoiţă a făcut minuni cu locurile de parcare şi cu drumurile.. (e cel mai aerisit sector.. treci prin el ca prin brânză).
      Oraşul ăsta a rezistat eroic şi rezistă încă zece ani… a fost bine gândit.

    • Problema nu e unde se poate face mai mult.
      Ci unde nu se mai poate face nimic. De pilda in centru.

      In sectorul 3? Tot nu exista suficiente locuri de parcare.
      Toate strazile sunt doldola de masini parcate. Sunt zone in care din 3 benzi, se circula pe una, pentru ca restul de 2 sunt folosite ca parcari. Sun strazi pe care nu mai poti intra noaptea ca din lipsa de locuri de parcare ti-o pui in mijlocul strazii.

    • Sunt sigur că nişte urbanişti buni vor găsi soluţii şi pentru fluidizarea traficului din centru.. Dacă în perioada în care Lis era primar, exact înainte să îşi ia tot poporul maşină, se făceau podurile suspendate la care visează Oprescu acum.. Bucureştiul avea altă faţă! Comunismul făcea aceste lucruri.. cu sacrificii imense.. dar le facea la timpul lor. Acum dacă vrei să asfaltezi o stradă nu ai cum.. pentru că maşinile nu au pe unde să circule.. e puţin cam târziu.. Când nea Ceaşcă, împreună cu urbaniştii lui creionau Bucureştiul.. nu se gândeau că vine capitalismul peste ei şi că timp de 20 de ani în Bucureşti nu se va face nimic…

  6. “Duminica circulau decât maşinile cu număr par”

    DOAR masinile cu nr par, bucuresteanule

    • Done, am corectat greşeala şi mi-am concediat copywriterul.. :D
      Aia cu “bucureşteanule” e puţin cam dură.. ;)

  7. n-am zis o rautacios machia :) crede-ma

  8. Eu cred ca noi am tot fost ecologisti pana la revolutie, ca n-am avut mai nimic :lol: chiar vorbeam azi la filosofie ca romanii practic nu au trecut de epoca de piatra; noi avem multe case din lut & stuff…in orice caz, construiam niste panarame de locuintze pe care le darmam cand ne invada cineva, ca sa nu gaseasca cotropitorii mare lucru :lol: cei mai shmecheri am fost! ecologisti de la Burebista pana la Ceausescu!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.