Închide

Ce vrei să cauți?

Am o dilemă vizavi de donatul public

Articolul de față vrea să fie o întrebare către voi, să văd cum pot să abordez pe viitor situațiile de gen ca să nu fiu înțeles greșit. Asta pentru că în spate am cele mai bune intenții, dar mereu se găsește cineva într-un colț de interneți care să-i dea un twist și riști să ți-o iei. De aici și vorba aia cu “facerea de bine e penetrare neconsensuală de mamă”.

De ceva timp s-au întețit campaniile de donare bani pe Facebook pentru oameni care se confruntă cu probleme grave de sănătate și au nevoie de tratamente costisitoare. O funcție cu adevărat superbă implementată de Facebook care chiar face din lumea asta Internetului un loc mai bun.

După cum ați observat și voi în feed-urile voastre, asta pentru că presupun că suntem din aceeași bulă din moment ce citiți articolul de față, sunt câteva cauze care sunt alimentate constant de share-urile oamenilor și de invitațiile pe care le trimit cei care vor să facă cauza cât mai cunoscută. Ideea e că la fiecare cauză în parte apare cine a donat dintre prietenii tăi. Asta pentru că atunci când donezi există opțiunea să apară public că ai donat sau să vezi doar tu și creatorul cauzei că ai donat.

Eu prefer să fac uz de a doua opțiunea din simplul motiv că nu vreau să pară că mă laud sau că vreau să capitalizez imagine pozitivă în urma gestului respectiv. Știu că sună extrem de ciudat, dar mie această componentă de donație mi se pare ușor intimă și prefer să o fac fără să vorbesc despre.

Asta pentru că dacă vorbesc despre una, ar trebui să vorbesc despre toate, iar asta ar atrage pe lângă priviri suspicioase și cereri de a mă implica în alte cauze. Și uneori în viață chiar nu poți alege, cel puțin public, pe cine susții dintre două cazuri la fel de grave și delicate.

Zilele astea am fost pus în fața alegerii unei cauze pe care să o susțin public. O idee frumoasă de licitație a unui obiect pe care o să îl folosesc. O să vedeți despre ce este vorba. Însă mi se pare incredibil de greu să aleg una singură. Nu ai cum să alegi dintre niște copii care au nevoie de ceva ca se se dezvolte sănătos și un om care se luptă cu cancerul. Este pur și simplu greu. Nu mai greu decât ce simt oamenii ăia dintre care trebuie să alegi, dar greu.

Așa că vă întreb pe voi. Cum să aleg cauza în povestea de mai sus? E ok să comunic public, fie printr-un insert în vlog, fie prin bifarea opțiunii să fie publice donațiile pe care le fac?

Chiar întreb sincer, fără vreun gând dubios în spate. Mizez pe argumentele voastre să înțeleg mai bine un subiect pe care nu îl înțeleg, dar pe care cu siguranță îl simt și mă las emoționat de el, chiar dacă nu vorbesc despre asta.

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

10 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Alegi cauza cea mai plină de semnificație pentru tine, cea care te face pe tine să te simți cu adevărat util.. Și comunică public. Cine știe dacă nu cumva mulțumită ție cauza aia ajunge la ”urechile” cuiva care poate face diferența… Sau poate așa iau și alții exemplul tău și se implică într-un fel sau altul în societate.

  2. #3 Comentariu nou

    Eu o fac când : dispun de bani, sunt convinsa de caz si nu vreau sa ma stie nimeni.De multe ori imi e teama sa nu publice extrasele de cont si sa mi se vada numele! Pentru mine partea asta intra la “intimitati”!

    • #4 Comentariu nou

      Înțeleg. E bine că nu prea se întâmplă asta cu extrasele din câte am văzut eu.

  3. #5 Comentariu nou

    Salut. Din exemplul tau, avand in vedere “salvarea” (pe de o parte a viitorului unor copii, pe de alta a unei vieți de om), as gandi ca un salvator (pompier, medic, etc.): cine are mai multe sanse de a trai. Stiu ce inseamna cancerul, asa ca imi asum ce zic.
    Ca sa raspund la articol, cred ca e ok orice varianta. Pentru ca cei care te urmăresc stiu ca nu e vorba de lauda in orice varianta ai alege. Acum, depinde de tine. Daca esti emotiv legat de boli, mai ok ar fi sa activezi optiunea pe facebook (nu trebuie sa vorbesti).

  4. #7 Comentariu nou

    Sincer sincer eu merg pe puterea exemplului. Noi, influencerii, cei care avem oameni care ne respecta si ne urmaresc, trebuie sa dam exemplu si in privinta asta. Mai ales intr-o social media in care se vb prea des despre rau. Si recunosc ca eu am donat fiind influentata de oameni f misto din viata mea si din online care au donat. M-au convins unul cate unul. Daca X a donat, e clar ca merita, hai sa o fac si eu. Asta e parerea mea. Cine crede ca eu donez ca sa ma laud, are o problema si sincer nu ma intereseaza. Nu e ca si cum fac articol pe blog despre asta, nu e ca si cum pun factura, zic exact suma sau etc.

  5. În general, nu facem public un “gest” pentru aplauze ci pentru a-i inspira și pe alții, cât unde și cât să donezi, ține strict de tine, de “istoria” ta, de poveștile trăite de tine! Merele, ții minte merele acelea, tot o formă de donație au fost. Tot bani ai scos din buzunar! Diferența este că atunci, “beneficiarul” a primit din mâna ta, donația! În cazul formulei propuse de și pe Facebook, mă gândesc că un rol important îl au cei ce îți propun cazul.
    Vă îmbrățișez cu cel mai mare drag!
    TCB

    • #10 Comentariu nou

      Te foarte pup! Ești un exemplu cu adevărat extraordinat pentru mine!

Adaugă comentariu