Articolul de față vrea să fie o întrebare către voi, să văd cum pot să abordez pe viitor situațiile de gen ca să nu fiu înțeles greșit. Asta pentru că în spate am cele mai bune intenții, dar mereu se găsește cineva într-un colț de interneți care să-i dea un twist și riști să ți-o iei. De aici și vorba aia cu “facerea de bine e penetrare neconsensuală de mamă”.

De ceva timp s-au întețit campaniile de donare bani pe Facebook pentru oameni care se confruntă cu probleme grave de sănătate și au nevoie de tratamente costisitoare. O funcție cu adevărat superbă implementată de Facebook care chiar face din lumea asta Internetului un loc mai bun.

După cum ați observat și voi în feed-urile voastre, asta pentru că presupun că suntem din aceeași bulă din moment ce citiți articolul de față, sunt câteva cauze care sunt alimentate constant de share-urile oamenilor și de invitațiile pe care le trimit cei care vor să facă cauza cât mai cunoscută. Ideea e că la fiecare cauză în parte apare cine a donat dintre prietenii tăi. Asta pentru că atunci când donezi există opțiunea să apară public că ai donat sau să vezi doar tu și creatorul cauzei că ai donat.

Eu prefer să fac uz de a doua opțiunea din simplul motiv că nu vreau să pară că mă laud sau că vreau să capitalizez imagine pozitivă în urma gestului respectiv. Știu că sună extrem de ciudat, dar mie această componentă de donație mi se pare ușor intimă și prefer să o fac fără să vorbesc despre.

Asta pentru că dacă vorbesc despre una, ar trebui să vorbesc despre toate, iar asta ar atrage pe lângă priviri suspicioase și cereri de a mă implica în alte cauze. Și uneori în viață chiar nu poți alege, cel puțin public, pe cine susții dintre două cazuri la fel de grave și delicate.

Zilele astea am fost pus în fața alegerii unei cauze pe care să o susțin public. O idee frumoasă de licitație a unui obiect pe care o să îl folosesc. O să vedeți despre ce este vorba. Însă mi se pare incredibil de greu să aleg una singură. Nu ai cum să alegi dintre niște copii care au nevoie de ceva ca se se dezvolte sănătos și un om care se luptă cu cancerul. Este pur și simplu greu. Nu mai greu decât ce simt oamenii ăia dintre care trebuie să alegi, dar greu.

Așa că vă întreb pe voi. Cum să aleg cauza în povestea de mai sus? E ok să comunic public, fie printr-un insert în vlog, fie prin bifarea opțiunii să fie publice donațiile pe care le fac?

Chiar întreb sincer, fără vreun gând dubios în spate. Mizez pe argumentele voastre să înțeleg mai bine un subiect pe care nu îl înțeleg, dar pe care cu siguranță îl simt și mă las emoționat de el, chiar dacă nu vorbesc despre asta.