Am văzut “infograficul săptămânii” în Business Magazin, mi-a atras atenţia partea cu Facebook vs Vatican, exact partea decupată şi postată în stânga acestui articol.


Chiar m-am gândit de  multe ori ce brand puternic este Biserica şi Dumnezu.  Totuşi, încet-încet se naşte un brand concurent, vine tare din urmă (cu o întârziere de minim 2000 de ani) facebook-ul. Aşa că fac şi eu o mini analiză între Facebook şi Biserică (ştiu că ăştia zic Vatican/Biserca Catolică, eu îi dau o formă universală)


—————————————————————————————————————————

Biserica ne vinde cel mai pur produs de pe piaţă, hrana sufletească.


Un produs ce nu conţine E-uri (asta dacă ignori cei doi e din sufletească) şi nici nu are termen de expirare (cel puţin unul pe care să-l percepem mental). Biserica ne bate pe spate ca să ne liniştească precum face o mamă cu pruncul atunci când plânge, în cazul nostru când suntem înspăimântaţi de viitor uman sau spiritual. Ce-i drept, în Evul Mediu ne bătea cu pietre pe spate şi ne mai trata nehotărârile cu un rug în flăcări. Deh.. aşa-i când pui un om să facă treburi divine.


Are câteva dezavantaje dar le poţi trece cu vederea, cum ar fi: cele 10 porunci pe care trebuie să le respecţi dar în sprijinul lor mai vine şi legea omenească, care te pedepseşte pe termen scurt dacă îţi mai scapă câte un cuţit în aproapele tău sau altele în aproapele de sex feminin. Un alt dezavantaj ar fi coada care se formează de sărbători sau la pupatul moaştelor în preajma Bisericilor. Ţi se cam ia să stai la coadă, în miros de tămâie, ca să faci toate ritualurile dubioase şi neigienice.


—————————————————————————————————————————

 

Facebook-ul vine fresh din urmă, ne dă hrană carnală: material de bârfă (ia uite ce urâtă s-a făcut colega din generală, s-a mai şi măritat.. cum dracu’ a luat-o ăla frate?!”), gagici sau gagii făra prea multe haine (în limita “report as porn”), invitaţii la evenimente de desfrânare umană, câte un filmuleţ cu mâţe care imploră pentru mâncare, d’astea…

Dezavantajele e greu să le vezi pe termen scurt, asta pentru că te trezeşti de abia peste cinci ani că nu prea eşti în stare să vorbeşti faţă în faţă cu o tipă, pe când pe facebook îi dădeai două -trei mesaje de tipul “ce trebuie să facă un bărbat ca să ajungă la inima ta, frumoaso?”  de te vedeai mai porno decât personajul principal din Californication.


—————————————————————————————————————————

 

Acu’ să vedem care dintre branduri va câştiga runda finală, iar runda finală va arăta cam aşa:


În zecile de minute în care se va alege praful de Pământ şi de toate vieţuitoarele de pe faţa lui:


– câţi vor sta în genunchi rugâdu-se la Dumnezeu.


-câţi vor sta în faţă calculatorului/telefonului/iPad-ului şi îşi vor updata statusul pe facebook (“afară plouă… cu foc”)


Sincer, chiar mi-aş dori să poată face careva un “infografic” pentru momentele alea.

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    As cam avea eu o idee despre ceea ce vei face tu daca ar fi doar aceste 2 variante. :)) Dar……….ar putea a fi si o a treia varianta:
    Sa faca cineva o pagina a lui Dumnezeu pe facebook si sa stam in genunchi sa ne rugam online, in timp ce ne updatam statusurile.
    Ce zici de asta?

  2. te pedepseşte pe termen scurt dacă îţi mai scapă câte un cuţit în aproapele tău sau altele în aproapele de sex feminin.

    “ce trebuie să facă un bărbat ca să ajungă la inima ta, frumoaso?” de te vedeai mai porno decât personajul principal din Californication.

    Parfum :))) Absolut ca toata lumea o sa stea in genunchi cerand miluinta. Un simplu test l-am putea face astefel : In ziua in care se alege urmatorul Papa(de culoare) sa fie un #FacebookMeet. Sa vedem unde se strange mai multa lume. Pariez pe Vatica :D :))

    • :))) În loc de Papă am citit Pepe… am o problemă, SERIOASĂ! :))

    • Waa =)). Eram la scoala la un program de mentorat (adica astia de cls a 10 se intalnesc cu aia mai mari sa dezbatem lucruri ce ne ajuta in viata de liceean) si ce subiect ajunge sa fie discutat ? Monica si Irinel. Wtf mi-am zis. :| So… relax, problema e la cei ce detin televiziunile si ziarele.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.