Eu cred că educația este cel mai bun “aliment” pentru o viață sănătoasă. Mai cred și că de cele mai multe ori când ne plângem de ceva din jurul nostru, acel ceva are legătură cu lipsa de educație a oamenilor din jur sau poate chiar a noastră. Modul în care anumite persoane se manifestă în societate, creând neplăceri oamenilor din jur, se rezumă de cele mai multe ori la lipsa de educație.

S-a scris mult pe Facebook în ultima perioadă despre testele PISA la care România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani. S-a mai scris mult și despre procentul de analfabetism funcțional, care a ajuns la 44%. Adică elevii care fac parte din acel procent îngrijorător nu sunt în stare să înțeleagă ce s-a scris pe Facebook pe subiectul respectiv. Citesc postările, dar nu reușesc să le înțeleagă.

Cu alte cuvinte, degeaba citești “nu arunca gunoaie pe jos”, dacă tu nu înțelegi să nu arunci gunoaie pe jos și de ce nu e bine să arunci gunoaie pe jos. Ăsta fiind printre cele mai simple și primitive exemple pe care pot să le dau vizavi de importanța educației.

Am în plan ca în 2020 să subliniez importanța educației cât de mult pot prin conținutul pe care îl creez. O să încerc pe cât se poate să fiu un exemplu bun, iar atunci când nu o să fiu unul, măcar o să semnalizez conținutul printr-un “nu faceți așa ceva acasă”. :)

Dacă eu încerc niște lucruri mai cu bătaie lungă, alții se implică direct în ajutarea educației naționale. De exemplu, Telekom are până pe 31 decembrie 2019 o ofertă interesantă: pentru fiecare abonament pentru 24 de luni cu smartphone, Telekom susține educația în mediile defavorizate și direcționează 1 euro către programul Teach for Romania.

Puțin context pentru Teach for Romania: este o organizație non-guvernamentală, parte din rețeaua globală Teach for All, care caută și pregătește oameni valoroși, cu sau fără experiență anterioară de predare, pentru a deveni profesori în învățământul de stat, pentru copiii din medii vulnerabile.

Candidații sunt evaluați, printre altele, în funcție de performanța academică, implicarea în activități extracurriculare, potențialul de leadership demonstrat, motivație și dedicare pentru a preda, perseverența și gândire critică.

Ca să închei articolul de față tot cu un “eu cred”, eu cred că toate companiile din România ar trebui să se implice în zona asta de CSR educațional. Este un mod corect și sustenabil de a aborda viitorul. O societate educată este o societate sănătoasă, iar într-o societate sănătoasă ai un cadru perfect în care poți să îți dezvolți afacerea.

(P) Articolul de față este o colaborare cu Telekom Romania.

 

Abonează-te la vlogul meu aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!