jay-z mchgAșa cum era anunțat încă de pe la jumătatea lunii iunie, albumul lui Jay-Z, Magna Carta Holy Grail, a ieșit astăzi la buza Internetului, cu trei zile mai devreme față de lansarea pentru tot poporul, special pentru utilizatorii de Samsung care au downloadat aplicația JAY Z Magna Carta.

Dar, așa cum era de așteptat, albumul a ajuns pe tot felul de site-uri și torrente de download ilegal. Cum sigur multă lume va zice “Mamă, ce țeapă și-au luat ăștia!”, vreau să vă explic de ce, în viziunea mea, atât Samsung, cât și Jay-Z nu și-au luat țeapă.

O luăm cum îi place lui Mazăre, cu liniuță, de la capăt:

Artistul: Jay-Z:

–  a câștigat vreo 5 milioane de dolari din combinația cu Samsung

– albumul ajungea oricum la click-ul celor care practică pirateria pe Internet

– fanii adevărați, care vor să cumpere albumul fizic sau de pe iTunes, îl cumpără oricum

– din experiența Decoded/ Bing, Jay-Z știa că lansarea albumului va avea partea de o gălăgie mult mai mare decât dacă îl lansa fără să se asocieze cu un brand

Brandul: Samsung:

– a câștigat “coolness”, fix de ce are nevoie pe piața din State, dar a primit la pachet și internaționalul fără să facă declinări de la campanie pe fiecare țară în parte

– nu cred că au fost oameni care și-au cumpărat un Samsung SIII, S IV sau Note II cu ocazia asta, dar sunt sigur că au fost mulți care și-au zis în gând “ce bine era dacă aveam un Samsung”, eu unul am zis asta

50.000.000 de vizualizări au strâns clipurile de Youtube de pe canalul SamsungMobileUSA, care au tot anunțat lansarea M.C.H.G. în exclusivitate pentru un milion de utilizatori Samsung

– probabil o să calculeze careva, când o să facă studiul de caz, cât a fost “earned media”, sunt sigur că sunt niște scoruri frumoase acolo

– ce înseamnă 5-7 milioane de dolari pentru Samsung?

Până una alta, ca un utilizator veritabil e iOS, ascult acum albumul  (“de la băieți”) și îmi place. Era de anticipat să-mi placă, din moment ce printre producătorii albumului se numără: Rick Rubin, Swizz Beatz, Timbaland și Pharrell Williams. :D

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. 5 milioane de dolari ÷ 50 de milioane de view-uri = 10 centi/view.
    Probabil ca la fel ar fi platit si la adwords/fb, pe acelasi public, dar fara media-buzz. E bine.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.