Când publicitatea își pierde farmecul și se transformă în plastic de teleshopping | Mariciu.ro

Când publicitatea își pierde farmecul și se transformă în plastic de teleshopping

Odată cu boom-ul rețelelor sociale, a apărut trend-ul mișto al  clipurilor YouTube în care oameni normali sunt puși în situații extraordinare. Clipuri gândite și făcute pentru viralizare. El a dat interneților clipuri celebre precum “TNT Drama Button” sau “Bikers in Cinema“.

Problema e că în gena umană zace chestia asta care ne face ca, de fiecare dată când cineva inventează ceva frumos, se va găsi altcineva care va lua acel ceva, îl va descompune, îl va asambla la loc, lăsând pe margine mai multe piese care aparțineau mecanismului original. Pe scurt, strică jucăria și ne prezintă o variantă de rahat a jucăriei inițiale, făcând publicul să își piardă încrederea în ambele versiuni.

Asta se întâmplă de ceva vreme și cu clipurile alea despre care vă povesteam mai sus. Niște oameni au zis că dacă fac un clip pe care îl numesc “experiment social”, menționează “filmat cu camera ascunsă”, iau niște actori slabi să joace rolul unor oameni normali care nu știu că sunt filmați, vor rupe interneții în două și vor avea o campanie de succes.

Uitați-vă la clip și îmi continui monologul după:

Ideea are zeamă. E interesant de înspăimântătoare faza să îi vinzi cuiva o armă povestindu-i istoricul sumbru pe care îl are aceasta, ca să îi explici la ce riscuri se expune când își ia una. Dar:

1. Trebuia să folosească oameni pe bune. Nu actori care au vizibil reacții exagerate. Am senzația că unul dintre ei are chiar și fond de ten pe față. Aici au asasinat grav ideea.

2. Oamenii zic ca e experiment social după care închid comentariile pe YouTube și ascund bara de likes/dislikes. Probabil nu mai dădea bine în case-ul pentru Cannes.

3. Mi-ar plăcea să apară o analiză a campaniei. Sunt convins că 90% dintre share-uri sunt date de europeni, care nu înțeleg prea bine obsesia americanilor pentru dreptul de a avea o armă.

4. Finalul cu personajele din clip care vorbesc la cameră zici că e rupt direct din “Schimb de mame” și alte show-uri regizate. Clipul ăsta conține mai mult plastic decât Mihaela Rădulescu.

Da, va face vizualizări. Unii vor scrie de bine și vor da în el cu “genial”, “briliant” și alte cuvinte exagerate, iar alții vor zice că are o regie proastă.

Va face câteva milioane de vizualizări și oamenii care l-au făcut se vor lăuda cu el pe ici pe colo cu el, dar plasticul ăsta de tip teleshopping din clip va fi luat de vânt, dus în ocean și va omorî un delfin d-ăla drăgălaș pentru că i se va pune pe față și nu se va mai putea hrăni.

Ah.. și pe lângă delfin, se mai duce dracu’ și tot farmecul ăsta al experimentelor sociale cu oameni reali puși în situații ieșite din comun.

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.