Închide

Ce vrei să cauți?

Joy-Drive cu noul BMW Seria 3

Weekendul trecut pot să zic că am fost pe aceeași lungime de undă cu Felix Baumagartner, ca apoi, lunea, să revenim amândoi cu picioarele pe pământ. Felix a avut ocazia să sară de la 39.000 de metri, grație sponsorizării generoase oferite de o extrem de cunoscută băutură energizantă, iar eu am avut ocazia să alerg pe drumurile patriei noul BMW Seria 3, mulțumită celor de la Autovit.ro și BMW România.

Trebuie să subliniez din start (ca butonul de pornire al motorului de 2.0 litri diesel, 184 de cai, cu care era înzestrată bestia roșie) faptul că experiența trăită weekend-ul trecut a însemnat pentru mine prima mea aventură la volanului un diavol bavarez, de aici și entuziasmul imprimat în acest articol.

 

După cum spuneam mai sus, am condus un BMW 320d, varianta Sport (atât la interior, exterior și motor), 184 de cai putere, cutie automată în 8 trepte. Prețul variantei testate și alergate este… 63.000 de euro (cu tot cu TVA). Concluziile mele despre respectiva mașină sunt următoarele:

 

La exterior este probabil cea mai frumoasă Serie 3 dintre toate cele șase generații care au ieșit pe porțile uzinelor BMW. Botul este ascuțit și dă senzația că bestia de o tonă și jumătate urmează să se răfuiască cu toți curenții de aer care au curajul să îi stea în cale. Liniile laterale sunt tăioase cu aerul și seducătoare cu ochii privitorilor. Iar spatele arată muuult mai bine decât la generația precedentă, cu stopuri late și portbagaj ieșit sportiv în evidență, dar care aduce și cu eleganța Seriei 5.

La interior se simte din plin importanța pe care inginerii BMW o acordă ideii că șoferul trebuie să fie întotdeauna atent la drum și toate butoanele trebuie să îi fie la îndemână, puse într-o poziție în care, după o scurtă perioadă de timp, șoferul să le apese fără să fie nevoit se se mai uite la ele măcar. Bordul păstrează liniile agresive de la exterior, head-up display-ul este proiectat direct pe parbriz, scaunele sunt bine mulate pe șofer și pasagerul din față, display-ul LCD este ieșit în relief pe bord și dă senzația că este mobil, combinația de roșu cu negru este o mângâiere pentru ochi, suportul de pahare este mascat finuț cu o tăviță care, odată scoasă, poate fi amplasată în torpedo.

 

 

Sunt încă tânăr pentru noul BMW Seria 3. Absolut pe oriunde există priviri de atras, ele vor fi lipite de formele diavolești ale acestei mașini, fie că privirile respective sunt aruncate de pe trotuar, fie că sunt aruncate dintr-o mașină mult mai scumpă. Efectul de WOW pe care îl are, mă pune pe mine, un șofer de 26 de ani, în postura “băiatului de bani gata”, iubit și alintat de soartă. Invidia pe care o naște BMW Seria 3 în sufletul celor din exterior făcea ca multe sprâncene încruntate să mă urmărească și mulți parteneri din traficul urban să aibă expresii de tipul “Ai BMW și vrei să te bagi în fața mea? Las’ că îți arăt eu.. și nu te las!”.

Ăsta este chiar și unul dintre motivele pentru care BMW-ul Seria 3 nu se simte bine în oraș, mediul urban împunându-i prea multe limite. De la șoferi frustrați, la semafoare necorelate. De la zeci de radare pe kilometru pătrat (pe timp de noapte), la drumuri proaste și aglomerație sufocantă.

BMW Seria 3 zburdă la drum lung. Autostrada este locul în care ea defilează ca pe un catwalk, unde rulează la viteze mari fără ca tu să fii deranjat de sunetul motorului. Unde până și cei mai melteni șoferi care merg cu viteză redusă pe banda a II-a ți se dau din față. Unde nu simți câtuși de puțin curenții pe care îi creează tirurile de pe banda I.

Șoselele patriei sunt prilejul perfect ca ea să îți arate de ce este în stare. Pe traseul București-Pitești-Rucăr-Moeciu-Bran-Brașov, m-am folosit de toate jucărelele din dotare ca să simt “bucuria de a conduce”. Modulul sport și joaca-schimbul vitezelor de la pedalele de pe volan mi-au demonstrat încă o dată că viața bate jocurile pe calculator.

 

Din toată experiența trăită la volanul noului BMW Seria 3 am rămas cu:

– amintirea că am condus doar cu zâmbetul pe buze

– mirarea că un BMW poate consuma puțin combustibil (în modulul Eco mi-a consumat 6-7 litri în oraș și 4-5 în afară)

– concluzia că pe lângă o astfel de mașină trebuie să mai ai și una de scandal în garaj, te doare inima când iei cu ea o groapă românească

– curiozitatea prețului, din moment ce un BMW Seria 3 costă între 31.600 euro si 47.400 euro, iar varianta testată de mine era 63.000 de euro (câte opționale avea, nenicule?)

– o mare depresie “post-predat mașina”

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

4 comentarii Adaugă comentariu

  1. Multumim Marian pentru articol! Am publicat si noi un interviu cu Raluca :) http://blog.autovit.ro/2018/10/impresii-din-weekendul-la-munte-cu-noul-bmw-seria-3-sedan/

Adaugă comentariu