Test drive: Mercedes-Benz GLA | Mariciu.ro

Test drive: Mercedes-Benz GLA

Norocos ocazional din fire, am avut șansa să am pe mână pe durata Untold Festival un Mercedes-Benz GLA, pus la dispoziție chiar de partenerul care a pus în mișcare festivalul de la Cluj, Țiriac Auto.

Pe scurt cum e GLA-ul? E o mașină ale cărei plusuri te fac să zici “Vreau și eu unaaa!”, iar minusurile “Hai că o să mă obișnuiesc cu ele!”.

mercedes-benz-gla-front-back

Background: 

Mercedes-Benz GLA este un crossover compact care are ca principali concurenți BMW X1 și Audi Q3. Dacă mă întrebați pe mine, GLA-ul este un Mercedes-Benz Clasa A pe steroizi, masivo-agresiv la exterior, o idee mai spațios la interior și cu o gardă la sol mai ridicată, cât să îți permită să ieși cu el la scandal pe drumuri de țară.

mercedes-benz-gla-glass

Modelul testat

Motorul de 2,2 litri, 170 de cai-putere, 350 Nm, cutie automată, prinde suta în 8,3 secunde, viteza maximă: 215 km/h, iar consumul mediu la carte este de 4,9 litri/100 km.

mercedes-benz-gla-untold

Exterior:

Prima oară când l-am văzut mi-am zis că este o mașină pentru femei, dar pe măsură ce am petrecut timp alături de el a reușit să mă cucerească din punct de vedere estetic. De pe scaunul șoferului se vede foarte tare capota, îți dă o senzație de agresivitate, te simți cel mai “bad boy” de pe șoselele patriei.

mercedes-benz-gla-drum

Interior:

Eleganța clasică Mercedes-Benz combinată cu sportivitatea kit-ului AMG m-au făcut să mă simt bine atât prin ce vedeam, cât și prin ce simțeam. De fapt, mai bine zis, prin ce nu simțeam, asta pentru că după un drum de 6-7 ore între București și Cluj (și retur), când am coborât din GLA, m-am simțit de parcă m-am dat jos dintr-un fotoliu. Nici cea mai mică durere de spate, poate doar o amorțeală fesieră care s-a reparat cum m-am întins puțin.

Combinația de piele neagră cu cusătură roșie m-a încălzit la inimioară (eu fiind mare fan al respectivei combinații).

mercedes-benz-gla-bord

Motor, putere, accelerație, consum:

Din câte am înțeles ulterior, motorizarea 220 CDI este una dintre cele mai apreciate de la Mercedes-Benz, iar eu nu pot decât să confirm că este o plăcere să conduci un GLA cu o asemenea motorizare în dotare. În momentul în care motorul a început să urle, simți cum te înfigi în scaun și începe să ți se contureze un zâmbet pe față.

Singura chestie care m-a mirat a fost delay-ul de o secundă pe care îl simțeam când dedeam kickdown pedalei de accelerație. Dura un pic până începea motorul să urle și să mă tragă după el, ceea ce mă făcea să îmi iau în orice depășire plasa aceea de siguranță de o secundă.

Consumul mediu la carte zice că ar trebui să fie undeva la 4,9 litri/100 km, eu am scos undeva la 7 litri. Ce-i drept, am alergat-o corespunzător, că d-aia am luat-o în teste. :)

mercedes-benz-gla-lateral

Preț:

Prețul modelului testat de mine este de 36.332 (cu TVA).

Cel mai ieftin model are prețul de pornire 30.318 de euro(cu TVA), iar cel mai scump pornește de la 58.280 (cu TVA).

Pentru toate ofertele de motorizări și preț, intrați aici.

mercedes-benz-gla-drum-forestier

Plusuri:

Stă impecabil în curbe la aproape orice viteză. O singură dată i-au scârțâit roțile și asta a fost într-un sens giratoriu în Cluj, când am fost înghesuit de un cetățean și am simțit nevoia să părăsesc cât mai repede giratoriul dând un kickdown accelerației din dotare.

Modulul sport este cu adevărat sport, motorul se aude super-agresiv și trage pe măsură. E o plăcere să îi dai talpă.

gla-cluj-arena

Minusuri:

Portbagajul este mic și l-am dovedit cu trei trollere medii.

Spațiul în spate este micuț. Dacă ai plasat două modele de 1,80 pe bancheta din spate, vor sta destul de înghesuite la picioare.

Vizibilitatea este scăzută. Prima senzație pe care am avut-o când am scos GLA-ul din parcare a fost de agitație că nu văd mașinile din jur. Pentru a le ieși o mașină compactă, inginerii au sacrificat luneta și restul geamurilor, făcându-le incomod de mici. Partea bună e că te obișnuiești repede cu toată povestea și după o zi de condus nu vei mai simți niciun disconfort la capitolul respectiv.

mercedes-benz-gla-side

Concluzie:

Mercedes-Benz GLA 220 CDI te cucerește puțin câte puțin. Când îl vezi prima oară nu te înnebunește pentru că nu știi exact ce fel de mașină e și din ce segment face parte, dar pe măsură ce îl conduci și îl vezi în parcare îți intră la inimă și se lasă cu o poveste de dragoste bazată pe mulți kilometri făcuți pe asfalt sau drum forestier și litri de combustibil consumați în modulul sport. De plusuri te îndrăgostești, iar cu minusurile te adaptezi/obișnuiești. :)

 

———————————————————————————————-

Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

5 comentarii

  1. Oare nu cumva e kickdown?

    • @unu, pardon, da! Nu știu cum dracu’ am scris de două ori greșit când eu aveam corect în minte. Mersi!

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.