Când am avut “BAU-ul” în service, cei de la Autoitalia au făcut un Fiat de bine și mi-au dat un Tipo timp de un weekend. Așa că am profitat de ocazie să dau o fugă cu dânsul pe drumurile patriei ca să văd ce-i poate caroseria și motorul.

Pe scurt? Este o mașină corectă. Vă explic mai jos de ce.

fiat-tipo-fata

Modelul condus:

Fiat Tipo, diesel, 1,6 Multijet, 120 cai-putere, cutie de viteze manuală.

Exterior:

M-a surprins plăcut că este o mașină impunătoare pentru zona în care își duce bătăliile (Peugeot 301, Skoda Rapid, Citroen C-Elysée). Are niște forme care plac ochiului, dar care au grijă să îl și sperie. De exemplu, curburile de la baza ușilor m-au panicat de câteva ori, dându-mi senzația că mi-am găsit mașina lovită în parcare. :))

Cel mai mult la exterior mi-a plăcut botul mașinii, care mă duce cu gândul la un rechin. :) Mi-au plăcut și mânerele ușilor, care sunt cromate și dau senzația de “bunăstare”. De fapt, din exterior, Fiat Tipo îți dă uneori senzația că este dintr-un segment superior celui din care face parte de fapt.

fiat-tipo-lateral

Interior:

Aici ești readus cu picioarele în segmentul corect din punct de vedere al banilor pe care i-ai dat pe mașină. Plastic cât cuprinde, dar mi-a plăcut că toate butoanele sunt “unde trebuie să fie” și nu bâjbâi până să dai o avarie în semn de mulțumesc sau să deschizi portbagajul. Mi-au plăcut culorile bordului și faptul că am regăsit butonul CITY, care face volanul super ușor de învârtit prin oraș. Buton pe care-l am și eu la Fiatul meu Grande Punto Sport.

Apropo de butoane și tehnologii, bluetooth-ul este valabil doar pentru apeluri telefonice. Pentru muzică există un port USB și unul AUX. Am simțit lipsa unui sistem bluetooth și pentru muzică.

La capitolul spațiu, Tipo stă excelent. Ai loc în spate și pentru prietenii mai solizi, iar pentru dușmanii solizi ai un portbagaj generos de 520 de litri.

fiat-tipo-bord

Motor, putere, accelerație, consum:

Aici m-a impresionat jucăria. Cei 120 de cai-putere trag sedanul după ei cu super-poftă de viață. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,7 secunde și chiar te uimește de fiecare dată când faci o depășire grăbită. Am mai condus mașini din segmentul Tipo-ului, dar parcă zvâcul jucăriei Made in Italy are ceva aparte. Cuplul motor este de 320 Nm.

Consumul mediu declarat de Fiat este 4,2 litri/100 km, dar mie mi-a păpat 6 litri/100 km. Ce-i drept, am și profitat excesiv de pedala de accelerație.

fiat-tipo-spate

Preț:

Jucăria condusă de mine costă 13.417 euro fără TVA (16.100 euro cu TVA), dar există și o variantă de TIPO la doar 10.990 cu tot cu TVA. Este vorba despre benzinara cu motor de 1,4 litri și 95 de cai-putere. Mai multe prețuri cu toate versiunile de motorizări găsiți aici.

fiat-tipo-4

Concluzie:

Fiat a reușit să scoată pe porțile fabricii o mașină corectă, care la un preț decent îți dă impresia de premium când o vezi din exterior. O mașină care te surprinde plăcut cu motorul diesel de 120 de cai. O mașină care îți oferă la interior ce au nevoie doi iubiți proaspăt despărțiți, spațiu. :)

Bonus

Vlog-urile în care Fiat Tipo a făcut parte din viața mea: unu, doi, trei. Enjoy!

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. #1

    Sunt impresionat de naturalețea ai obiectivitatea cu care ați parcurs toate “etapele” verificate pe Tipo Hatchback Fiat 1,6 120 CP.
    Am de ales pentru achiziționarea unui autoturism între : Fiat Tipo Hatchback 1,6 MultiJet Lounge Diesel 120 CP , Megan Sedan/Hatchback 4 și Skoda Octavia 4.
    Dvs care din cele 3 autoturisme enumerate mai sus mi-ați recomanda?
    Mulțumesc pentru înțelegere.
    Cu considerație.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.