Am petrecut un “weekend în mijlocul săptămânii” la volanul, și prin preajma, noului Ford Fiesta, în cadrul test-drive-ului organizat de cei de la Ford România pentru aproape 50 de jurnaliști și bloggeri.

Varianta pe care am testat-o, Fiesta Titanium, avea în dotare surprinzătorul (și premiatul) motor EcoBoost de 1 litru, turbo pe benzină, care genera cu generozitate 100 de cai putere. Cutia de viteze era manuală, în 5 trepte. Experiența a fost una neașteptat de plăcută, asta pentru că am scos Fiesta din mediul ei, din oraș, și am dus-o la munte, să facă depășiri nervoase pe serpentine.

Noul Ford Fiesta este, de fapt, primul facelift al generației a șasea de Fiesta, dar cei care au desenat-o nu s-au zgârcit, atât la exterior, cât și la interior. În plus, beneficiază de tehnologii noi: SYNC, MyKey și Active City Stop.

lateral ford fiesta

DESIGN EXTERIOR

Arată bine, arată agresiv. Capota, grila frontală, bara față și farurile (cu LED la versiunea Titanium) te fac să te întrebi dacă nu cumva designerii Aston Martin au făcut un pit-stop și în biroul Ford (ceea ce s-a și întâmplat, din câte am înțeles). Spatele beneficiază de noi stopuri și de un eleron redesenat. Chiar și oglinzile laterale vin cu ceva nou, cu semnalizări. În plus, Ford a venit cu o gamă nouă de culori, zic eu, pe gustul targetului Fiesta. Găsiți culorile vechi și noi aici.

ford fiesta 2013

DESIGN INTERIOR

Este plăcut. Volanul, schimbătorul de viteze și frâna de mână sunt îmbrăcate în piele. Bordul dă senzația unei nave “alien”, dar ecranul mic al computerului de bord și cele 28 de butoane de pe consola centrală, proaspăt redesenată (asta fără să le pun de două ori pe cele duble) îl cam fac pe șofer să își ia ochii de la drum. În mod normal, șoferul se obișnuiește cu butoanele, apăsându-le fără să se mai uite la ele, dar în cazul acesta sunt puțin cam multe butoane. Mi-a plăcut mult plasticul de pe bord pentru că îi dă privitorului senzația de textil.

bord noul ford fiesta 2013

Combinația de albastru cu alb a luminilor bordului este fresh. Comenzile de pe volan pentru SYNC, telefon și control audio sunt la locul lor și își fac treaba bine. Portul USB este un must-have de care Ford nu a uitat. Scaunele sunt mai ergonomice. În spate ai loc decent (iar eu am 1.8zecișiceva). Bancheta din spate este rabatabilă. Partea din dreapta a bordului este luminată finuț și elegant cu o line roșie, aceeași lumină fiind prezentă și în zona compartimentată pentru băuturi. Cotiera, care pe mine m-a cam incomodat, dispune de un spațiu generos pentru depozitare.

M-a nemulțumit faptul că modelul testat nu avea clasicele mânere de deasupra ușilor (pe interior) și că nu am găsit un loc la îndemână în care să îmi “parchez” telefonul, zona display-ului, de deasupra compartimentului central, având un plastic fin care nu ar crea aderența necesară să țină telefonul pe loc în cazul unui demaraj puternic de la semafor. Cât despre zona, din poza de mai jos, în care veți vedea bomboanele, ea se cam umple în momentul în care are un stick conectat în portul USB. Soluția ar fi să nu ai o băutură în compartiment sau să îți iei un cauciuc special pentru telefoane și să îl pui în zona display-ului.

interior ford fiesta 2013

 

 TEHNOLOGIE

Ford aduce tehnologia de la modelele din segmentele superioare și pe Fiesta și își asumă faptul că se va simți la preț acest lucru.

  •  Sync  –un sistem de conectivitate cu activare vocală, un fel de Siri pentru mașini, care permite șoferului să își activeze vocal convorbirile telefonice și să își selecteze muzica din dispozitivele conectate. Probabil cea mai importantă opțiune a acestui sistem este Emergency Assistance, care apelează automat la 112 în caz de accident și care va trimite prin GPS coordonatele accidentului.
  • MyKey – un sistem care îi permite utilizatorului principal al mașinii să preseteze o nouă cheie, care va porni mașina setată pe anumite limite de viteză, de volum pentru muzică și chiar să oprească sistemul audio în caz că centura de siguranță nu este cuplată. Este un sistem ideal pentru părinții care vor să fie siguri că odraslele lor nu aleargă cu 100 la oră prin oraș.
  • Active City Stop – este un sistem care vine la prețul de 350 de euro și care frânează automat în caz că detectează în față un obstacol. Viteza maximă pentru care garantează oprirea fiind de 30 km/h.
  • Start-Stop – un sistem care oprește automat motorul atunci când mașina este staționată și îl repornește atunci când șoferul vrea să pornească.
  • Indicator pentru schimbarea vitezelor – un sistem care îi recomandă șoferului când să schimbe viteza pentru un consum optim.

econectic ford fiesta 2013

MOTOR, CONSUM și PREȚ

Motorul de un litru, 100 de cai, este foarte-foarte silențios. Dacă mașina nu ar avea indicatorul pentru schimbarea vitezelor, sigur ai fi tentat să schimbi vitezele, după ureche, tot timpul mai sus decât ar trebui. Nu te dezamăgește în nicio depășire, fiind o mașină mică și fâșneață.

Pe autostradă mi-am permis să îi dau pedală și consumul a luat-o razna, ajungând undeva la 9.2, dar la drum liniștit, cu schimbat de viteză atunci când trebuie, mașina a scos cam 7.8 litri la suta de kilometri.

Prețul modelului testat este de 13.650 de euro (cu tot cu TVA) și, zic eu, că face banii numai din punctul de vedere al tehnologiei prezente pe mașină. Ford Fiesta pornește de la prețul de 10.900 (cu tot cu TVA) și poate ajunge până la 15.100 (cu tot cu TVA).

În caz că vă macină întrebarea, când apare ST-ul, nu știu ce să vă răspund, dar am găsit pe mobile.de noul Ford Fiesta ST la 17.859 euro. :D

spate ford fiesta 2013

CONCLUZIE

Din punctul meu de vedere, noul Ford Fiesta este frumos, destul de spațios, curajos și eficient cu motorul de 1.0, are câteva defecte la interior (prea multe butoane, cotieră chinuitoare, nema spațiu pentru telefon, nu are mânere deasupra ușilor), dar poți trece cu vederea peste ele când te gândești că poți să zici “conduc un smartcar”, la cât de multă tehnologie are îndesată în el la 14.000 de euro.

TEST DRIVE?

Dacă v-am făcut curioși despre noul Ford Fiesta, cei de la Ford România vă oferă posibilitatea unui test drive. Tot ce trebuie să faceți este să vă înscrieți AICI. Have fun!

[nggallery id=73]

 

Au mai scris despre noul Ford Fiesta și Adrian Ciubotaru, Alex CiucăRaluca PopaAndrei Cismaru, Cosmin Tudoran (bloggeri) și masini.roAutogramaautolatest.roautoreport.ro și 0-100.hotnews.ro (presa auto). (listă împrumutată de la Adrian Ciubotaru)

3 comentarii Adaugă comentariu

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.