Am condus o perioadă bunicică de timp un Peugeot 207 (1.4 diesel, 70 CP) și am fost foarte mulțumit de el. Curiozitatea unui test drive cu noul 208 m-a împins să îi contactez pe cei de la Eurial Invest Pantelimon pentru o plimbare cu leul francez de talie mică. Iar ei au fost atât de simpatici încât mi l-au dat un weekend întreg pe mână.

MODEL TESTAT & PREȚ

Mai jos aveți impresiile mele despre test drive-ul cu Peugeot 208 ALLURE, cu motor de 1.6 diesel (e-HDi), care dezvolta la buza asfaltului 92 de căluți cu spirit de leu. Versiune care costă 17.300 euro (cu tot cu TVA).

Peugeot 208 are un preț de pornire de 10.437 euro (1.2 VTi/ 82 CP), iar versiunea de top (1.6 allure/ 115 CP) ajunge la 18.290 euro.

În comparație cu 207, fratele Peugeot 208 este surprinzător (în sensul bun) la mai toate capitolele:

DESIGN

Este suprinzător începând de la noul logo, mult mai plăcut decât precedentul, până la design-ul o idee și ceva mai agresiv decât la frățiorul 207. Întotdeauna mi-a plăcut ideea de design agresiv pentru o mașină compactă, iar 208 a reușit să îmi încânte privirea de la faruri pân’ la stopuri. Singura chestie care m-a bântuit a fost culoarea, acest “Blossom Grey” care îmbrăca mașina de test, ce se preta unei șoferițe. M-am simțit de parcă i-am furat mașina soției/ prietenei și mă așteptam să fiu claxonat la fiecare semafor. :)

208-ul are grijă să atragă multe priviri, majoritatea curioase și îndrăznețe, gata-gata să îți pună întrebarea care face întotdeauna diferența: “Cât e frumoasa asta mică?”. Un amic care se mai ocupă cu mici activități “samsărești” pe ruta Germania-România mai că s-a urcat cu forța în mașină ca să vadă “care e faza cu Peugeot-ul ăsta nou” și, după ce i-am făcut o scurtă descriere a jucăriei, a concluzionat că o să stea cu ochi pe modelul ăsta prin parcurile auto, poate îi ia prietenei, el având deja un 508 de care este foarte mulțumit.

 INTERIOR

Interiorul Peugeot-ului 208 îți reamintește faptul că francezii sunt niște oameni cărora le place să amestece confortul cu tehnologia: Scaune cu încăzire – display cu touch (care “pică” foarte frumos pe bordul mașinii). Climă bi-zonă – iluminare interioară cu LED. Volan și schimbător îmbrăcate în piele – pilot automat, sistem audio de finețe (6 boxe+ port USB) – faruri și ștergătoare automate.

Plafonul de sticlă prezent pe modelul pe care l-am testat mi-a dat senzația continuă de spațiu aerisit, luminos pe timp de zi și ambiental pe timp de noapte, luminile albastre prezente pe lateralele plafonului dând senzația de navă spațială. Este incredibil spectacolul pe care îl vezi “pe tavan” atunci când plouă sau când ninge.

CONSUM, PUTERE și VITEZĂ

Din cauza vremii înghețate am evitat să scot leul 208 la drum lung, am preferat bulevardele și străduțele mici ale orașului, consumul mediu fiind undeva la 5 litri/ 100km. Nu l-am întărâtat foarte rău, dar am avut ocazia să simt puterea celor 92 de cai atașați. Pot doar să zic că am surprins mulți șoferi cu agilitatea leului de talie mică.

Din câte am citit, viteza maximă a Pegeout-ului 208 este 180 km/ oră. Evident, nu am avut unde să testez acest lucru în oraș, dar felul în care mașina accelera chiar și la viteze superioare mă face să cred că poate mai mult.

CONCLUZIE

Peugeot 208 este o mașină sigură (blindată de airbag-uri: frontal sofer-pasager, laterale față, cortină) pentru tineri (slavă  Domnului, pot încă să mă includ în această categorie cu toate că sunt ditămai vlăjganul și arăt oleacă dubios într-o mașină atât de mică) și pentru femeile șic.

Este micuț și fâșneț, ideal pentru oraș (în special pentru București). La cum l-am cunoscut pe fratele lui, 207, garantez că te poți baza pe el la drum lung (pe autostradă, în depășiri).

Peugeot chiar se poate lăuda cu o nouă față, mai tânără și chiar și atletică (vezi noul RCZ). Singurul lucru cu care mai are de luptat este preconcepția românului cum că mașinile franțuzești te rup la revizii și piese. Cu toate că este ușor de demontat cu un pix, o foaie și câteva calcule… după cum mi-au demonstrat cei Eurial Invest după ce i-am întrebat ce părere au despre respectiva preconcepție tipic românească.

4 comentarii Adaugă comentariu

  1. arata frumos leutzul ce sa zic.. tre’ sa-i fac cunostinta si cu pandutzu :))

    N-am condus niciun Peugeot pana acum, dar atunci cand a aparut 407-le intorceam capul de fiecare data dupa el.

    Imi place cu arata 208-ul si daca zici ca ai scos 5% in oras este chiar bun pentru Bucuresti…

    • #2

      O, da! 407-le.. acel “sexy-motherfucker”!:D

  2. #3

    ce masina frumoasa.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.