Noul Ford Kuga, instrumentul de fun

Săptămâna trecută a avut loc lansarea oficială a noului Ford Kuga, un SUV care se află într-un segment ce îi oferă nişte competitori precum: Volkswagen Tiguan, Mazda CX5 şi Hyundai ix35.

Nu am apucat să testez până acum vreunul dintre competitorii săi, de fapt, nu am apucat să testez nici măcar vechiul Kuga, deci nu am la ce să mă raportez, dar vă voi oferi impresiile subiective ale unei persoane care s-a urcat pentru prima oară la volanului unui SUV de talie medie.

Ford Kuga 2012 m-a impresionat prin agilitate şi prin consumul, zic eu, destul de mic pentru o maşină 4×4. M-am întâlnit, din nou, cu ambiţia Ford de a crea maşini utile şi puternic tehnologizate, numai că, de data asta, am făcut cunoştiinţă cu “pachetul distracţie”, atât când alergam pe asfaltul cu formele şerpuite ale serpentinelor, cât şi atunci când exploram şanţurile lăsate pe dealuri de tractoarele, sau alte maşinării utilitare, care îşi fac zilnic drum pe acolo.

Noul Ford Kuga - de sus

MODELUL TESTAT & PREŢ

Versiunea de Ford Kuga pe care am testat-o a fost Titanium 2.0 TDCi, 163 cai putere. Jucăria era “full-full”, cum zice românul, iar preţul este pe măsură: 30.050 euro (cu tot cu TVA). Totuşi, noul Ford Kuga porneşte de la 23.950 euro (cu tot cu TVA), pentru versiunea 1.6 EcoBoost, 150 cai putere, 2WD. Mult? Puţin? Citiţi mai jos ce poate să facă!

Noul Ford Kuga - 2 in 1

DESIGN EXTERIOR

Din punctul meu de vedere, nu este o maşină care să îţi fure privirea prin forme, mai repede îţi atrage atenţia prin statură, dar am senzaţia că în aceeaşi situaţie se află toate maşinile din segmentul ei. Din spate ai zice că este un B-Max tunat cu două ţevi de eşapament. Faţa o mai înfrumuseţează, ducându-te cu gândul la un Mondeo combinat cu Focus. Oglinzile mari se încadrează în peisajul maşinii, demonstrându-şi utilitatea ori de câte ori ai nevoie de ele, rabatându-se finuţ atunci când închizi maşina.

Noul Ford Kuga - spate

DESIGN INTERIOR

Prima impresie: confortul resimţit la test drive-ul cu noul Ford Fiesta dus la un nivel superior. Scaunele dau senzaţia de sport şi sunt foarte comode, sistemul audio Sony cu aceeaşi consolă centrală ca la noul Fiesta (iar m-au zăpăcit butoanele multe), cotieră perfectă (în interiorul căreia vei întâlni portul USB şi un spaţiu generos pentru depozitare), volan, schimbător şi frână de mână îmbrăcate în piele, priză de 12 V atât pentru şofer (plasată în apropierea schimbătorului de viteze), cât şi pentru pasagerii din spate, care mai dispun şi de două “guri de aerare”, faţă de modelul precedent de Kuga, la care lipseau.

Noul Ford Kuga - volan

M-am reîntâlnit cu plasticul care imită finuţ textilul, prezent şi pe Ford Fiesta. M-am reîntâlnit cu luminile plăcute ale afişajului de pe bord, acea combinaţie de alb, roşu şi albastru. Dar m-am rătăcit când am căutat meniul computerului de bord, care se accesează din comenzile de pe volan, poate am eu o problemă, dar nu mi s-a părut atât de intuitiv. Pe bancheta din spate stau lux trei persoane, iar când sunt doar două, poate fi lăsată jos o cotieră. Portbagajul este ideal pentru tonele de bagaje pe care le fac eu pentru călătorii, 492 de litri… de bagaje.

Noul Ford Kuga - bord de jos

TEHNOLOGIE

Sync – un sistem de conectivitate cu activare vocală, un fel de Siri pentru maşini, care permite şoferului să îşi activeze vocal convorbirile telefonice şi să îşi selecteze muzica din dispozitivele conectate. Probabil cea mai importantă opţiune a acestui sistem este Emergency Assistance, care apelează automat la 112 în caz de accident şi care va trimite prin GPS coordonatele accidentului.

Indicator pentru schimbarea vitezelor – un sistem care îi recomandă şoferului când să schimbe viteza pentru un consum optim.

LKA/LDW – un sistem care te atenţionează când nu mai ţii banda de mers şi care te readuce pe bandă în caz că dormi pe tine.

Blis – beculeţul de pe oglinzile laterale care stă aprins atunci când detectează că ai o maşină în unghiul mort.

Torque control – un sistem care dă în fiecare roată atâta putere cât trebuie ca să nu te învârţi în loc atunci când iei o curbă mai în forţă.

Alte tehnologii de luat în seamă: Parcare automată, portbagaj care se deschide şi în baza unui senzor aflat sub bara spate, senzori de parcare şi asistenţa la pornirea din rampă.

IMG_1067

 CONSUM, PUTERE şi VITEZĂ

Consumul mixt scos după ce am lipit de podea pedala de acceleraţie pe autostradă, după ce am condus-o ca la raliu pe serpentine şi pe drum de ţară, după ce am urcat dealuri şi explorat şanţuri lăsate de tractoare: 8.5 litri/ 100 km. Consumul din fişa tehnică: urban6,3 litri/ 100 km, extraurban5.3 litri/ 100 km. Da, sunt sigur că poate scoate consumul ăsta. Încă sunt uimit de acest WIN al celor de la Ford.

Cum sunt 163 de cai pe Kuga? Cel puţin distractivi. Depăşeşti orice, oriunde, pe timp de zi sau noapte, pe ploaie sau ninsoare. Nu arată, dar îşi face maşinuţa asta treaba de nu o să-ţi vină să crezi.

Viteză? Te fură rău. Mergeam pe autostradă cu 180 şi m-aş fi jurat, cu mâna pe Biblie, în faţa poliţistului că nu am depăşit limita de viteză dacă mă oprea. Dacă apeşi pedala, se duce de nici nu-ţi dai seama. Nu exagerez când zic că pe autostrada Bucureşti-Ploieşti am pus, la un moment dat, într-o zonă în care ştiam că e radar, limitatorul de viteză, ca nu cumva să le vină celor de la Colina Motors vreun plic de la Poliţia Rutieră cu numele meu pe el.

OFFROAD?

Nu e tancul ăla cu care escaladezi munţii, dar e sigur maşina cu care te urci în vârful dealului pentru că ştii că găseşti acolo un peisaj numai bun să îi faci poze pentru articolul post-test drive.

Noul Ford Kuga - alergat

 CONCLUZIE

Pentru Ford, S.U.V. înseamnă Smart Utility Vehicle şi asta se vede în Kuga din bara faţă până în bara spate. E confortabilă, e sigură, te caţări cu ea pe ici – pe colo, în limita bunului simţ. Fugi cu ea pe şosele patriei fără grija că dacă iei o groapă plină de noroi, rămâi acolo. Are o stabilitate în curbe de te face să nu înţepi de prea multe ori frâna înainte de curba, dar te face cu siguranţă să apeşi adânc pedala de acceleraţie când ieşi din ea. Nu e cea mai aspectoasă maşină de pe piaţă, dar pe negru îi stă atât de bine încât mă face curios cum ar arăta pe un negru mat cu jante negre.

Noul Ford Kuga - rural

TEST DRIVE?

Dacă v-am făcut curioşi, aveţi posibilitatea de a vă programa un test drive cu noul Ford Kuga AICI. Have fun!

KUGA-CONCURS

Dacă vreţi să vedeţi finala Champions League de pe Wembley, Ford Kuga vă dă o mână de ajutor. Au pus 364 de bilete la bătaie într-un concurs pe care îl găsiţi AICI. Succes! :D

[nggallery id=75]

Au mai scris despre noul Ford Kuga: Papen.ro, nwradu.ro, Adrian Ciubotaru, Pandutzu.com, Raluxa.com (listă în curs de updatare).

13 comentarii

  1. Vezi ca X3-ul nu are nicio legatura cu Ford Kuga. Poate ca dimensiuni, Fordul e la nivel de X1. Dar unui e model de volum, altul premium.

    • Mersi, Alex! Am auzit o comparaţie în cadrul lansării şi de atunci mi-a rămas în minte. O să corectez. :D

  2. Vezi ca versiunea “full-full” e Individual care pe diesel trece de 36.000 euro, ca sa nu mai vorbim de motorul pe benzina de 200 de CP ;)

    • Versiunea Individual era pe vechiul Kuga, la fel si motorul pe benzina 2.5 T 200 CP. Pe noul Kuga “full-full” e Titanium iar la motorizari pe benzina sunt 1.6 EcoBoost 150 CP si 182 CP.

  3. Are dreptate Alex, X3-ul nu se poate compara cu Kuga (decat poate, la dimensiuni). In rest, alta clasa de masini cu alte pretentii.

    • Da, Ionut, am ramas eu gresit cu X3-ul in minte. :) My bad!

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.