Când presa minte și distruge reputații | Mariciu.ro

Când presa minte și distruge reputații

Presa din România a luat-o razna de mult, însă acum niște indivizi aflați la tastele unor publicații au ajuns într-un punct diabolic de disperat. Pur și simplu, dacă ar avea de câștigat 100 de click-uri din asta, ar lua celebra propoziție “Ana are mere”  și ar arde-o pe biata Ană pe rugul interneților cu ajutorul unor titluri de tipul: “Ana sabotează producătorii de pere!” sau “Afacerista Ana își deschide crescătorie de viermi cu ajutorul merelor”.

Cel mai proaspăt exemplu de măgărie prestată în goana veninoasă după senzațional este seria de titluri care o pun mârlănește la zid pe Sorana Cîrstea. Asta după ce Mircea Meșter i-a luat Soranei un interviu foarte frumos și sincer (interviu pe care îl găsiți aici) despre tenis, cariera ei sportivă și colegii ei de rachetă, iar indivizii din presă au avut grijă să scoată câteva declarații din context ca să creeze senzațional d-ăla aducător de click-uri multe și de slabă calitate.

Exemple și hal de titluri:

  • Sorana Cirstea continua disputa cu Simona Halep: “Nu cred ca va mai castiga vreun turneu de Grand Slam!” (Sport.ro)
  • Sorana Cîrstea dă cărţile pe faţă: “Niciodată n-am fost apropiată de Simona Halep! Nu există două persoane mai diferite ca noi două” (fanatik.ro)
  • Sorana Cîrstea a spus tot! Motivul pentru care nu va fi niciodată prietenă cu Simona Halep (prosport.ro)
  • CINE-I ŞARPELE de lângă Simona Halep? A STAT LÂNGĂ EA la bine, dar ACUM A DISTRUS-O: „Are un joc în care așteaptă” (evz.ro)

(Știrile ProTV)

Referitor la bucata scoasă din contextul interviului de pe blogul lui Mircea Meșter, Sorana a fost rugată de Mircea să spună primul cuvânt care îi vine în minte la auzul unor nume de jucători și jucătoare de tenis. La auzul numelui Simonei Halep, ea a zis:

Simona Halep – Dârzenie. Noi ne știm de la 8 ani și ne cunoaștem. Dar nu am fost niciodată prietene apropiate. Suntem pur și simplu colege de breaslă, ca-n orice job: cu unii colegi ai o legătură mai profundă, cu alții nu. Nici când eram copii nu eram foarte apropiate, pentru că suntem două persoane extrem de diferite. Nu există două persoane mai diferite decât noi două. Cu toate astea, respect ceea ce a făcut. Am vorbit întotdeauna extraordinar de frumos despre ea.

Am zis într-un interviu că echipa României nu stă în Simona. Ceea ce am vrut să spun este că echipa României poate să vină cu două echipe de Fed Cup, pentru că avem foarte multe jucătoare și dacă lipsește Simona nu se întâmplă nimic. Toată lumea mi-a sărit în cap pentru asta.

E greu să mai câștige un Slam, pentru că acum sunt foarte multe jucătoare care lovesc mingea foarte puternic: Osaka, Pliskova, Kvitova. Ea are un joc în care așteaptă. Mi-e greu să cred că stilul ei de joc se potrivește pe un Grand Slam pe hard. Pe zgură da, o văd mult mai bine, dar și acolo vin jucătoarele cu serviciu puternic. Per total, Simona este, așa cum am zis, dârză. Iar în tenisul de astăzi asta ar putea să compenseze orice joc.

Exact, niște indivizi au transformat bucata din mai sus în niște articole care au generat niște reacții foarte neplăcute în social media pentru Sorana Cîrstea. Nici nu vreau să îmi imaginez prin ce trece din cauza asta.

Vă recomand să citiți tot interviul ca să vedeți ce exemplu de bun-simț este Sorana Cîrstea și cu câtă frumusețe vorbește despre tenis și despre colegii ei de breaslă, iar apoi încercați să înțelegeți în ce ape tulburi înoată gândurile și intențiile indivizilor din presă care au scris titlurile și articolele despre care vorbeam mai sus.

Genul ăsta de mutații ale presei le permit corupților de la conducerea țării să se ascundă după “fake news” și alte bălării, în timp ce ne îndeamnă la dezbinare. Știu că pare cu bătaie lungă ce scriu eu aici, dar totul începe cu pierderea încrederii în presă. Presă care ar trebui să scoată la lumină mizeriile care se întâmplă în țară și care ne țin pe loc ca societate.

Sper ca la conducerea trusturilor de presă din România să ajungă oameni cu planuri deștepte de business, ca băieții și fetele din spatele articolelor să nu mai fugă după senzațional și clickuri. Un exemplu de redacție curată care crește organic cu conținut curat este Recorder.ro.

Monetizează frumos prin colaborări curate și frumoase cu branduri, au și o secțiune de “susține prin donații” pe care vă recomand să o vizitați. În plus, sunt sigur că în câțiva ani vor ajunge să aibă un documentar pe Netflix, la cât de frumos se dezvoltă.

Adauga un comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.